طلایی دیگر برای ایران در المپیک پاریس

در رقابت های تکواندوی المپیک پاریس ملی پوش تکواندوی ایران با پیروزی برابر تکواندوکار بریتانیا به مدال طلای المپیک دست یافت.

به گزارش سرویس ورزشی جهان صنعت نیوز، در چهارمین روز از مسابقات تکواندو المپیک ۲۰۲۴ پاریس. امروز (شنبه ۲۰ مردادماه) در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم، آرین سلیمی آخرین نماینده تکواندو کشورمان در فینال مسابقات مقابل کادن کانینگهام از بریتانیا قرار گرفت. و با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به مدال ارزشمند طلا رسید.

آرین پیش از رسیدن به فینال نیکیتا رافالوویچ ازبکستانی را با نتیجه ۲ بر صفر. کارلوس سانسورس از مکزیک را ۲ بر یک و ایوان سارینا از کرواسی را ۲ بر یک شکست داده بود.

پیش از این ۳ تکواندوکار کشورمان موفق به کسب مدال شده اند.

مبینا نعمت زاده در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

ناهید کیانی در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم مدال نقره بدست آورد و مهران برخورداری هم در وزن منفی ۸۰ کیلوگرم. به مدال خوش رنگ نقره دست یافت.

ضمن اینکه تکواندو کشورمان برای نخستین بار در تاریخ این رشته موفق شد. با دو‌ ملی پوش در بخش مردان و دو‌ ملی پوش در بخش بانوان در المپیک‌۲۰۲۴ پاریس حضور پیدا کند. و این حضور درخشان در نهایت منجر به کسب چهار مدال رنگارنگ شد.

لازم‌ به یادآوری است، تکواندو ایران برای آخرین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن توسط هادی ساعی موفق به کسب مدال طلای المپیک شده بود و حالا امشب آرین سلیمی جوان ۲۰ ساله کشورمان موفق به کسب مدال طلای المپیک شد و با تاریخ سازی این طلسم ۱۶ ساله را نیز شکست.

منبع: ایلنا

ورزشی

شناسه : 445099
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *