احمد میدری کیست؟ ؛ آشنایی با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاددان ایرانی و معاون پیشین رفاه اجتماعی این وزارتخانه در دولت دوازدهم است که بر اقتصاد نهادگرا تاکید دارد.

جهان صنعت نیوز -، اقتصاددان و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم، با دکترای اقتصاد و سابقه تدریس در دانشگاه‌های معتبر، به عنوان یک اقتصاددان نهادگرا شناخته می‌شود. او به ویژه در مخالفت با هدفمندسازی یارانه‌ها که از پاییز ۱۳۸۹ آغاز شد، نقدهایی کلیدی ارائه کرد و معتقد بود که این طرح نمی‌تواند مشکلات ساختاری اقتصاد ایران را حل کند. میدری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، کاندید جبهه اصلاحات، حضور داشت و بر ضرورت بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی تأکید کرد. او همچنین از سال ۱۳۹۲ به عنوان معاون رفاه اجتماعی و دبیر هیئت امنای تأمین اجتماعی فعالیت کرد و از سال ۱۳۹۶ ریاست کمیته آمار بخشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بر عهده داشت.

احمد میدری: اقتصاددان نهادگرا و چهره تاثیرگذار در سیاست‌های اجتماعی

سرویس سیاسی : احمد میدری، متولد ۱۳۴۲ در آبادان، اقتصاددان ایرانی و معاون پیشین رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با دکترای تخصصی اقتصاد از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی، شناخته می‌شود. او به عنوان نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نقش فعال و مؤثری در حوزه اقتصاد ایفا کرده است. میدری، که سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را دارد، همچنین در سال ۱۳۸۲ دوره آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را طی کرده است.

گرایش‌های اقتصادی و نقدهای هدفمندسازی یارانه‌ها

میدری به دلیل گرایش به اقتصاد نهادگرا، نقدهای جدی به سیاست‌های آزاد اقتصادی دارد و یکی از منتقدان اصلی هدفمندسازی یارانه‌ها بود. او بر این باور بود که این طرح که از پاییز ۱۳۸۹ به اجرا درآمد، به دلیل عدم توجه به رقابت، مالکیت خصوصی و بازار، قادر به حل مشکلات ساختاری اقتصاد ایران نیست. نظرات او در مناظره‌ها و نوشته‌ها به وضوح نمایانگر این دیدگاه است.

نقش‌های دولتی و مشاور اقتصادی

در انتخابات زودهنگام دوره چهاردهم ریاست جمهوری، میدری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، کاندید جبهه اصلاحات، در برنامه‌های تلویزیونی حضور یافت و آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد، معرفی کرد. وی همچنین به‌عنوان معاون رفاه اجتماعی از سال ۱۳۹۲ فعالیت کرده و به‌طور همزمان به سمت دبیر هیئت امنای تأمین اجتماعی منصوب شد. از سال ۱۳۹۶، ریاست کمیته آمار بخشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر عهده او بود.

سیاسی

شناسه : 445166
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *