سید محمد اتابک کیست؟ ؛ آشنایی با وزیر پیشنهادی صمت

سید محمد اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس جمهوری دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد.

جهان صنعت نیوز – سید محمد اتابک، کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان، به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری دولت چهاردهم، برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی شد. اتابک با سوابقی همچون مدیرعاملی شرکت سیمان تهران و هیئت مدیره شرکت اکباتان، همچنین فعالیت در هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس و مجری پروژه‌های بزرگ صنعتی، دارای تجربه‌هایی در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی است. او پیش‌تر معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان و رئیس هیئت مدیره انجمن سیمان نیز بوده است.

سید محمد اتابک: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم

سرویس سیاسی: سید محمد اتابک، کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا، به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از سوی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری دولت چهاردهم، به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. اتابک با تحصیلات عالی در مهندسی عمران و تجربه‌هایی در حوزه‌های صنعتی و معدنی، از چهره‌های شناخته‌شده در این عرصه به شمار می‌آید.

سوابق حرفه‌ای و مدیریتی

سید محمد اتابک سابقه مدیریتی در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی دارد. او به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان تهران و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اکباتان فعالیت کرده است. همچنین، او عضو هیئت مدیره شرکت‌هایی از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن و شرکت صدرا بوده است.

اتابک در پروژه‌هایی همچون طرح نواب، بیمارستان‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد کشور نقش داشته است. او پیش‌تر مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود که شامل شش شرکت سیمانی، چهار شرکت فولادی، یک شرکت آلومینیومی، دو شرکت معدنی و آهک، و هفت شرکت خدمات مهندسی می‌شود.

سوابق دیگر و سمت‌های کلیدی

سید محمد اتابک در دوره‌های مختلف رئیس هیئت مدیره انجمن سیمان و هیئت مدیره سیمان تهران، و همچنین عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس بوده است. در حال حاضر، او به عنوان معاون جدید اقتصادی بنیاد مستضعفان فعالیت می‌کند و به عنوان جانشین محمدعلی یزدانجو منصوب شده است.

سیاسی

شناسه : 445175
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *