حسین سیمایی صراف کیست؟؛ آشنایی با وزیر علوم پیشنهادی

حسین سیمایی صراف به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دکتر مسعود پزشکیان معرفی شد.

جهان صنعت نیوز – حسین سیمایی صراف به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شده است. سیمایی صراف که در سال ۱۳۴۷ متولد شده، دکترای حقوق را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرده و پیش از این در دولت روحانی دبیری هیات دولت را بر عهده داشته است. او همچنین دارای سوابق مدیریتی و اجرایی از جمله معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، مدیرکلی دفتر حقوقی وزارت علوم و نمایندگی در کمیسیون ملی یونسکو است. سیمایی صراف در کنار تحصیلات حوزوی و دانشگاهی، تدریس در دانشگاه‌های مختلف و انجام فعالیت‌های پژوهشی را نیز در کارنامه خود دارد.

معرفی حسین سیمایی صراف به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

سرویس سیاسی: دکتر مسعود پزشکیان، وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سیمایی صراف را معرفی کرده است.
حسین سیمایی صراف در تاریخ ۱ مهر ماه ۱۳۴۷ متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد. وی سپس در حوزه علمیه قم به تحصیلات خود ادامه داد و دروس خارج فقه و اصول را از سال ۱۳۷۰ نزد آیت‌الله تبریزی و آیت‌الله وحید خراسانی گذراند. در کنار تحصیلات حوزوی، سیمایی صراف موفق به دریافت مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی شد.

سیمایی صراف از سال‌های ابتدایی تحصیل به تدریس پرداخته و در دانشگاه‌های تهران و قم و همچنین دانشگاه شهید بهشتی به تدریس فقه، اصول و حقوق خصوصی مشغول بوده است. او همچنین فعالیت‌های پژوهشی متعددی داشته و تالیفاتی از وی منتشر شده است.

حسین سیمایی صراف در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان دبیر هیئت دولت منصوب شد و پیش از آن نیز به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت علوم و نماینده وزارت علوم در کمیسیون ملی یونسکو فعالیت کرده است. دیگر سوابق اجرایی وی شامل قائم‌مقامی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، عضو کمیسیون علمی دولت، و رئیس کمیته علمی حقوق دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی است.

سیاسی

شناسه : 445216
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *