پایانه غرب تا اوایل پاییز تجهیز می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌های شهرداری تهران با اشاره به نصب گیت خروجی در پایانه غرب گفت: این مهم تا یک الی دو ماه آینده محقق می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوار‌های شهرداری تهران درخصوص آخرین وضعیت هوشمندسازی پایانه‌های پایتخت گفت: پایانه‌های اتوبوسرانی تهران در گذشته زیرساخت هوشمند نداشت و در سه ساله اخیر مدیریت شهری این موضوع در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تقریبا تمام پایانه‌های ما از جمله جنوب، غرب، شرق و شرق جدید به تجهیزات هوشمند مجهز شده اند، اظهار کرد: دوربین‌های نظارتی تقریبا در پایانه‌های غرب و جنوب کامل شده است. دوربین پلاک خوان وسایل نقلیه مجهز شده و سیستم هوشمند در آنجا به نحوی است که در مورد افراد و وسایل نقلیه ورود تا خروج از پایانه مورد شناسایی است و می‌توانیم پیگیری کنیم که خودرو فرد یا اتوبوس در چه شرایطی قرار دارد.

علیمردانی ادامه داد: در اتوبوس‌ها به خاطر برون‌داد خدمتی که به مردم می‌دهد به دنبال هوشمندسازی در این مدت میزان سرقت و تخلفات به صفر رسیده است. در بخش اطلاع رسانی هم قبلا اطلاع رسانی از حرکت اتوبوس در ترمینال‌ها انجام نمی‌گرفت، اما در حال حاضر در سایت سازمان پایانه‌ها مردم می‌توانند آخرین وضعیت تمام سرویس‌های برون شهری پایانه‌های تهران را مشاهده کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوار‌های شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در برخی از این سیستم‌ها امکان خرید اینترنتی بلیت نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: به مدد سامانه هوشمند و این تجهیزات این سامانه اطلاع رسانی بالا آمده و در تمام پایانه‌ها برد اطلاع رسانی وجود دارد. بحث شناسایی فردی هم از طریق دوربین‌ها امکان پذیر است و ما می‌توانیم مسافرین را با نظم برای سوار شدن به اتوبوس‌ها هدایت کنیم.

هوشندسازی پایانه‌ها

وی با اشاره به اینکه فاز اول هوشندسازی در تمام پایانه‌ها اجرا شده است، بیان کرد: برای مثال ما در پایانه غرب به دنبال نصب گیت ورود و خروج مانند مترو هستیم که این گیت‌ها تا یک یا دو ماه آینده تکمیل و نصب خواهند شد.

عیلمردانی در ادامه به تمهیدات سازمان پایانه‌ها در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت راه و سازمان راهداری برای اربعین ظرفیت اتوبوس‌ها را آماده کرده ایم. پیش بینی ما این است که حدود ۱۰ روز مانده به اربعین، طرح اربعین به اوج خود برسد و تا ۴ روز مانده به اربعین پایانه‌های تهران شاهد خیل زوار باشد. به همین علت هم پایانه‌ها آمادگی پذیرایی از مسافران اربعین را با کمک موکب‌ها و هیات‌ها تحت عنوان عمود صفر بر عهده دارند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوار‌های شهرداری تهران در پایان گفت: پایانه غرب به خاطر سفر به مهران و مرز خسروی بیشترین درگیری را در این ایام خواهد داشت و پایانه جنوب هم به خاطر سفر به چذابه در رتبه بعدی قرار دارد. سال گذشته روزانه ۱۲۰۰ زائر از تهران برای سفر اربعین اقدام می‌کردند که پیش بینی می‌شود امسال هم روال به همین شکل باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445249
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *