مشکل گرما در پیاده روی اربعین چگونه حل می شود؟

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه یکی از مسائل پیش رو در ارتباط با مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال موضوع گرما است، به تشریح برخی از تدابیر اندیشیده شده از سوی این ستاد در ارتباط با تسهیل سفر زائران اربعین حسینی و حل مشکل گرما پرداخت.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سید مجید میراحمدی در این باره بیان کرد: در ارتباط با حل مشکل گرما اقدامات مختلفی برنامه‌ریزی شده است که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ریزی محقق شده و یا در حال محقق شدن است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مرزهای شش گانه که محل تردد زائران اربعین حسینی است، سایه‌بان‌هایی در نظر گرفته شده تا فضا برای تردد زائران در این نقاط خنک‌تر باشد، گفت: در همین چارچوب ۱۵۰ هزار متر مربع سایبان پیش بینی شده که بخش قابل توجهی از آن محقق شده و در سایبان‌ها پنکه، کولر و فن نصب شده است.

میر احمدی اعلام کرد: نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری در این زمینه قرار داریم. وی خاطرنشان کرد: در همین چارچوب ۲۰۰ میلیون بطری آب آشامیدنی پیش بینی شده است که این جدا از آب آشامیدنی است که موکب‌ها در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این بطری‌های آب به مرزها منتقل شده و در سردخانه نگهداری شده است، ادامه داد: همچنین کارخانه‌های تولید یخ نیز در این ارتباط به کمک ما آمده‌اند.

تدابیر گرمازدگی

میراحمدی همچنین با بیان اینکه توسط هلال احمر و وزارت بهداشت تدابیر لازم برای درمان زائرانی که دچار گرمازدگی می‌شوند اندیشیده شده است، تصریح کرد: از دیگر سو تلاش کرده‌ایم که توقف زائران در مرز را به حداقل برسانیم تا آنها مجبور نشوند در گرما در مرز معطل شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین با بیان اینکه در مورد موضوع گرما در این سوی مرز نگرانی خاصی نداریم، تصریح کرد: زائران تا آنجا که می‌توانند حتماً کلاه و نقاب همراه خود داشته باشند و از عینک آفتابی استفاده کنند، همچنین قمقمه برای نگهداری آب خنک همراه خود داشته باشند و از لباس‌های نخی استفاده کنند و از دیگر سو وسایل اضافی به همراه خود نداشته باشند.

وی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، بیان کرد: طرف عراقی نیز انصافاً اقدامات خوبی در ارتباط با حل مشکل گرما انجام داده است. وی خاطرنشان کرد: امسال پیش از ۴ میلیارد دلار دولت عراق برای توسعه زیرساخت‌ها در مرزها و جاده‌ها اختصاص داده است. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445278
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *