چه کسانی از حضور در طرح فروش ایران خودرو محروم شدند؟

طرح فروش فوق العاده و پیش فروش ایران خودرو در اواخر مرداد 1403 آغاز می شود.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، متقاضیان خودرو مشتاق حضور در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو هستند اما تمام متقاضیان این امکان را ندارند که در این طرح فروش حاضر شوند.

آن طور که ایران خودرویی ها در اطلاعیه خود اعلام کردند همچنان برخی از محدودیت برای شرکت متقاضیان در این طرح فروش برقرار است.

داشتن ۱۸ سال تمام، تحویل نگرفتن خودرو طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا، همچنین تحویل نگرفتن محصولات خودروسازان خصوصی طی ۲۴ ماه اخیر سه محدودیت هایی هستند که دست و پای متقاضیان را برای حضور در طرح فروش ایران خودرو بسته است.

بنابراین متقاضیانی که این محدودیت ها را داشته باشند نمی توانند در طرح فروش فوق العاده و پیش فروش شرکت کنند.

برداشتن محدودیت پلاک

یکی از محدودیت های پیشین برای شرکت در طرح های فروش ایران خودرو برداشته شد. پیش از این محدودیت برای متقاضیانی که پلاک فعال دارند، برقرار بود. اما در این دور از فروش محصولات ایران خودرو چنانچه از عمر خودرو پنج سال گذشته باشد صاحبان این خودروها با پلاک فعال می توانند در جدیدترین طرح فروش آبی های جاده مخصوص نسبت به انتخاب محصولات در دسترس، انتخاب کنند.

بنابراین می توان گفت عروسی به کوچه این متقاضیان خودرو آمده است.

بحث داشتن گواهینامه به عنوان محدودیت دیگر هنوز تعیین تکلیف نشده است. چندی پیش مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری از برداشتن شرط داشتن گواهینامه برای خریداران خودرو از کارخانه خبر داد. آنطور که یدالله اسمعیلی فرد گفت: خریداران خودرو از شرکت های خودروساز نیازی به داشتن گواهینامه ندارند. این مساله از صلاحیت شورای رقابت خارج است.

البته وضعیت این سبب شده برخی از متقاضیان که گواهینامه ندارند در یک برزخ گرفتار شوند. زیرا هنوز مشخص نیست که شرط داشتن گواهینامه بنابر اظهارات مدیرکل هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این دور از فروش خودرو حذف خواهد شد یا نه؟

اکوایران

خودرو

شناسه : 445281
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *