سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی راه‌اندازی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی برای ارائه خدمات فرودگاهی فراهم شده است.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی (سیف) امروز ‌با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و مدیران بخش فرودگاهی به بهره برداری رسید.

در این مراسم رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور بیان کرد: با راه اندازی این سامانه ما شاهد به ثمر نشستن فعالیت های ساماندهی غرفه های فرودگاه ها خواهیم بود. وی گفت: ایجاد بسترهای مالی برای کنترل تراکنش های مالی هم در این حوزه فراهم شده است. در صورتی که این بستر فراهم شده باشد می توانیم در سایر موضوعات هم خدمات موثری ارائه دهیم.

نخجوانی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه شاهد ایجاد مدیریت خرید و رزرو خدمات از هر نقطه ای فراهم شده و این موضوع برای مردم با توجه به پیچیدگی خدمات شهری و دغدغه ها بسیار موثر است.

بهبود خدمات

نخجوانی بیان کرد: نگرانی زیادی برای ارائه خدمات فرودگاهی مورد نظر با توجه به نرخ هایی که ارائه می شود همواره وجود داشت. اما با راه اندازی این سامانه و با ایجاد تعاملات مالی فی مابین گام اساسی برای این بهبود این وضعیت برداشته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه رابطه ای بین شرکت فرودگاه ها و خط مقدم ارائه خدمات طرف های تجاری در فرودگاه ها و همه غرفه داران فراهم می شود و روابط با این افراد تنظیم می شود. چراکه در حال حاضر چالش هایی در این حوزه وجود دارد که با راه اندازی این سامانه طرف تجاری و انتظاراتی که از بخش فرودگاهی دارند فراهم می شود.

وی یادآور شد: کنترل قیمت ها در غرفه فرودگاه ها فراهم می شود. به طوری که اگر آب معدنی توسط مسافر خریداری می شود با قیمت واقعی خریداری کند. شاهد برچیده شدن بساط گران فروشی در غرفه های فرودگاهی باشیم. این اقدامات از طریق پایش و کنترل انجام می شود.

اصلاح روابط تجاری

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور افزود: این بستر کمک می‌کند که رابطه با طرف تجاری اصلاح شود. رابطه شرکت های فرودگاهی با غرفه داران از رابطه مالک و مستاجر به سمت رابطه مشارکتی می رود. قاعدتا مراقبت خواهیم کرد که شرکت از محل سود درآمد بیشتر حاصل کند.

نخجوانی گفت: با این فرمول مشارکت، ما شاهد افزایش درآمدهای فرودگاهی و درآمدهای غیرعملیاتی خواهیم بود که در حال حاضر ۲۰ درصد است. در گام اول اجرای این سامانه ما شاهد افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصد سود و در فازهای بعدی به ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهیم.

نخجوانی توضیح داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه های کشور یکی از موانع بخش اقتصاد بود. این ضریب مراقبت و ثمربخشی به طور ارتقا خواهد یافت. زمینه برای اجرایی شدن ۲۰۰ طرح آماده سرمایه گذاری فراهم خواهد شد. این نوع سرمایه گذاری به جز فرودگاه مهرآباد خواهد بود که‌ مجموعه زنجیره ارزش را ارتقا می دهد.

او گفت: روزانه ۱۲ میلیارد تومان سود فروش ناشی از بلیت هواپیما از طریق سکوهای اینترنتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 445284
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *