ورود این خودروها به شهر مهران ممنوع است

استاندار ایلام گفت: ورود خودروهای شخصی به شهر مهران از فردا دوشنبه ممنوع است و خودروهای زائران قبل از ورودی شهر مهران از مسیر دوربرگردان و پل روگذر به پارکینگ بزرگ اربعین هدایت می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، ” حسن بهرام نیا” شامگاه یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در شهر مرزی مهران، اظهار کرد: این تصمیم برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در داخل شهر و همچنین استفاده زائران از پارکینگ بزرگ اربعین و مدیریت ترافیک گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای زائران قبل از ورودی شهر مهران از مسیر دوربرگردان و پل روگذر به پارکینگ بزرگ اربعین هدایت می‌شوند و زائران پس از پارک وسایل نقلیه در پارکینگ بزرگ اربعین، با اتوبوس‌های درون‌شهری به پایانه انتقال داده خواهند شد.

بهرام نیا با اشاره به برگزاری نشست ستاد اربعین استانی در راستای رفع کمبودها و مشکلات ارائه خدمات به زائران با همکاری و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها و دستگاه های اجرایی استان، یادآور شد: گروه‌های مردمی و شهرداری های مناطقی از تهران و سایر شهرداری‌ها در خدمات‌رسانی به زائران اربعین در مهران نقش مهمی ایفا می کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تا بدرقه آخرین زائر، در مهران هستیم و تا آخرین لحظه خادم زائران عتبات عالیات خواهیم بود، افزود: فضاسازی مسیر پیاده‌روی اربعین و مسیر ایلام – مهران و نقاط پرتردد استان در دستور کار قرار گیرد.

مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی

بهرام نیا با تاکید بر جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مرز مهران، یادآورشد: تفکیک پسماندو جمع آوری آن بسیار مهم است و پسماند باید ساماندهی و مدیریت شود.

وی گفت: با توجه به نیاز داشتن اطلاعات از موجودی استان در همه حوزه‌ها، تمامی اقلام، تجهیزات و آب موردنیاز باید در سامانه ثبت شود.

وی با تاکید بر اعلام آمار دقیق، به روز و شفاف در اربعین، گفت: تمامی آمارهای مرتبط با اربعین باید به روز و دقیق باشد و آمار رسمی در خصوص تردد زائران از طریق استاندار ایلام به‌ عنوان رییس ستاد اربعین استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به‌عنوان جانشین ستاد و فرماندار مهران اعلام می‌شود.

استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

منبع: ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445346
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *