حماس در مذاکرات آتش بس شرکت نخواهد کرد

جنبش حماس اعلام کرد که در مذاکرات پیش‌بینی شده توافق آتش‌بس غزه و مبادله زندانیان شرکت نخواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، جنبش حماس اعلام کرد که در مذاکرات پیش‌بینی شده توافق آتش‌بس غزه و مبادله زندانیان شرکت نخواهد کرد.

به نوشته اکسیوس، حماس روز یک‌شنبه اعلام کرد که دعوت آمریکا، قطر و مصر برای حضور در دور نهایی مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس غزه و مبادله اسرا را که برای پنجشنبه برنامه ریزی شده بود، رد می‌کند.

اعلامیه حماس یک شکست مهم برای تلاش‌های دولت بایدن برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس و مبادله اسرا است که ادعا می‌شد از تبدیل درگیری غزه به یک جنگ منطقه‌ای جلوگیری می‌کند.

میانجی‌ها و مقامات آمریکایی، مصری و قطری قصد داشتند چند روز آینده صرف تلاش برای کاهش شکاف‌ها بین اسرائیل و حماس پیش از دور نهایی مذاکرات بین طرف‌ها که قرار است در ۱۵ اوت برگزار شود، کنند.

مذاکرات روز پنج شنبه لحظه اکنون یا هرگز برای توافق

مقامات اسرائیلی مدعی بودند که مذاکرات روز پنج شنبه «لحظه اکنون یا هرگز» برای توافق است.

حماس در بیانیه‌ای دلایل متعددی را برای تصمیم خود اعلام کرد. شرایط و خواسته‌های جدیدی که اخیراً توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ارائه شده، ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس توسط اسرائیل و حملات هوایی اخیر اسرائیل در غزه که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد، از جمله دلایلی است که این بیانیه برشمرده است.

این بیانیه افزود با توجه به همه این‌ها و به دلیل مسئولیت در قبال منافع مردم فلسطین، حماس از میانجی‌ها می‌خواهد طرحی را بر اساس چارچوب مطرح در سخنرانی پرزیدنت بایدن در ۲ ژوئیه و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل، ارائه کنند.

این گروه گفت که دورهای اضافی مذاکرات یا بحث درباره پیشنهادهای جدید «تنها به عنوان پوششی برای تجاوز بیشتر» اسرائیل علیه فلسطینی ها عمل می‌کند.

یک مقام ارشد اسرائیلی که در مذاکرات شرکت داشت مدعی شد که بیانیه حماس «یک اقدام تاکتیکی در آستانه حمله احتمالی ایران و حزب الله و در تلاش برای دستیابی به شرایط بهتر برای توافق است». این مقام ادعا کرد: «اگر حماس پای میز مذاکره ننشیند، ما به نابود کردن نیروهای آنها در غزه ادامه خواهیم داد».

منبع: اکو ایران

سیاسی

شناسه : 445369
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *