رفتارهای تاسف‌انگیز ماموران انتظامی و گشت ارشاد

آیت‌الله سید اصغر ناظم‌زاده

بسم الله الرحمن الرحیم

طبق گزارش بعضی خبرگزاری‌ها و نیز فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی صحنه‌های ناگواری از رفتارهای خشن بعضی ماموران انتظامی و عوامل گشت ارشاد به انگیزه نهی از منکر دیده می‌شود؛ ازجمله:

۱ . چند مامور، دو دختر نوجوان را  در خیابان وطن‌پور شمالی تهران دستگیر می‌کنند و یکی از آن‌ها را به گفته مادرش بشدت مورد ضرب وجرح قرار داده؛ به طوری‌که صورت و گردنش کبود، لباس هایش پاره شده و لطمه شدیدی دیده است!

۲ . جوانی درخیابان با مامورانی در حال گفتگوست، اما آن‌طورکه درفیلم آمده، ناگهان چند مامور او را مورد ضرب و شتم  قرار می‌دهند و اسپری به صورتش می پاشند و بی رحمانه لگد به چشم‌اش  می‌زنند و بعد هم  با زور او را در ماشین پرتاب می‌کنند!

۳ . مورد سوم که بسیارخشن تر بلکه ظالمانه تراست، مطابق گزارش‌ها و خبرهای منتشر شده مامور یا مامورانی به خانم “آرزو بدری” که داری دو فرزند خردسال است و در ماشین سواری بی حجاب بوده تیراندازی کرده و  نخاع او صدمه دیده است! بستری شدن او هم در فیلم منعکس است.

موارد دیگری هم هست که جهت پرهیز از تطویل از ذکر آن‌ها خودداری می‌کنم.

راستی این قانون شکنان و متجاوزین به حریم مردم چه کسانی هستند و در کجا  وحشی گری را تعلیم دیده‌اند و به کدام دلیل شرعی و قانونی با زنان و دختران و پسران بی پناه، این برخوردهای غیرانسانی را می‌کنند. مجوز این جنایات را چه مقامی صادرکرده است؟! گویا  این ها ایرانی نیستند که به خود اجازه می‌دهند با هموطنان خود چنین برخوردهای وحشیانه‌ای انجام دهند!

 امروز‌ وقت آن است که رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان، طبق وعده های به حق و مکرری که در خصوص حفاظت از حقوق مردم، به ویژه زنان و جوانان داده دستور دهند، بساط این وحشی‌گری ها را که توده مردم را به ستوه آورده برچینند  و آمران این رفتارها را – حتی اگر بالاترین مسئول  انتظامی باشد – پاسخگو کنند و ماموران متخلف را به دست قانون بسپارند. همچنین دستور دهند از خانواده های صدمه دیده دلجویی شود و دیه آنها از بیت المال پرداخت گردد.

امید است این گونه رفتارها که باعث وهن اسلام، روحانیت و کشور است به زودی برچیده شود و مردم در سایه  قانون‌مداری و امنیت به سر برند.

در اینجا لازم می‌دانم جنایات هولناک اسراییل غاصب و کودک کش را در جریان حمله به مدرسه “التابعین”غزه را محکوم کنم و به مردم زجر کشیده و داغدیده

 فلسطین تسلیت گویم.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

حوزه علمیه قم

سید اصغر ناظم زاده

۲۱ مرداد ۱۴۰۳

یادداشت

شناسه : 445393
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *