زمان ثبت نام مرحله دوم وام بازنشستگان اعلام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص ثبت‌نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه‌ای با بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد بعد از اعلام آمادگی این دوستان بتوانیم طی چند روز آینده، ثبت‌نام مرحله دوم این تسهیلات را آغاز کنیم.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، با برگزاری آیین بدرقه نخستین گروه اعزامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به مشهد مقدس در ایستگاه راه‌آهن تهران، اجرای طرح “کرامت رضوی” سازمان تأمین‌اجتماعی ـ اعزام رایگان بازنشستگان به سفر زیارتی مشهد مقدس – در سال جاری؛ با حضور میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان؛ محمد اسدی رئیس هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، علی اصغر بیات نماینده بازنشستگان در هیئت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های وابسته، اعضای هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی آغاز شد.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان در این مراسم گفت: سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام این زائران به مشهد الرضا (ع) کار بسیار خوبی است که سازمان تأمین‌اجتماعی طی سال‌های گذشته آغاز کرده که البته مدتی به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا متوقف شده بود اما بحمدالله از سال ۱۴۰۱ در قالب طرح کرامت رضوی مجدداً آغاز شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سازمان تأمین‌اجتماعی توانست در مجموع بیش از ۷۵ هزار نفر از افراد بازنشسته را به این سفر معنوی اعزام کند. این سفرها از آغاز، یعنی از حمل‌ونقل تا اسکان در هتل‌های مناسبی که در شهر مشهد برای اسکان زایران در نظر گرفته شده، کاملاً رایگان است و تأکید هم شده است که همکاران ما امکانات رفاهی خوبی برای بازنشستگان تدارک ببینند.

اعزام به سفر مشهد

موسوی همچنین گفت: با همکاری کانون‌های بازنشستگی، برنامه‌ریزی شده است که امسال حدود ۷۰ هزار نفر را در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام کنیم. در سال قبل حدود ۲۸ هزار نفر از بازنشستگان و در سال قبل از آن بالغ بر ۵۰ هزار نفر به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود: این سفر مختص بازنشستگان و مستمری‌بگیران تهران نیست و بازنشستگان همه استان‌ها در قالب سهمیه ابلاغی به استان‌ها به این سفر اعزام می‌شوند. چون در برخی استان‌ها امکان حمل‌ونقل ریلی وجود ندارد، در سال جاری برنامه‌ریزی حمل‌ونقل زایران به استان‌ها واگذار شده تا بتوان تعدادی بیشتر از بازنشستگان را برای اعزام به این سفر معنوی هماهنگ کرد. از مدیران استانی تأمین‌اجتماعی هم خواسته‌ایم با همکاری کانون‌ها و نمایندگان بازنشستگان، سهمیه‌ای را که به هر استان تعلق گرفته، جذب کنند تا بتوانیم امسال همه ۷۰ هزار سفر برنامه‌ریزی شده را به صورت کامل انجام دهیم.

موسوی همچنین در خصوص ثبت‌نام مرحله دوم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال جاری گفت: امروز جلسه‌ای با بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان داشتیم و مقرر شد بعد از اعلام آمادگی این دوستان ان‌شاءالله بتوانیم طی چند روز آینده، ثبت‌نام مرحله دوم این تسهیلات را آغاز کنیم. در ماه گذشته حداقل ۴۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت شد و تلاش داریم تعداد این تسهیلات در ماه جاری بیش از این تعداد باشد تا ان‌شاءالله به هدفگذاری انجام شده برای سال جاری برسیم. مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی هم که در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بود، امسال افزایش پیدا کرده و به رقم ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این مراسم همچنین احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های این سازمان و نیز علی‌اصغر بیات و محمد اسدی از اعضای هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های رفاهی سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان، از همکاری شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و شرکت رفاه‌گستر تأمین‌اجتماعی در اجرای طرح کرامت رضوی تقدیر کردند.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445493
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *