زمان آغاز عملیات عمره مشخص شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با اعلام نرخ بلیت و رزرو مسکن، قیمت گذاری بسته‌های سفر عمره اعلام و عملیات شروع خواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تاکنون بیش از دو میلیون و ۵۰ هزار نفر با ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه، کد رهگیری دریافت کرده اند.

حمید رضا محمدی با ارائه گزارشی از ترکیب جمعیتی ثبت نام کنندگان در سامانه سماح، میانگین سنی جمعیت ثبت نام کننده را حدود ۳۸ سال عنوان کرد و گفت: حدود یک دهم درصد از این زائران، بین ۸۰ تا ۹۰ سال و حدود ۱۵۰ زائر هم بالای نود سال هستند.

دراین نشست همچنین ضمن برقراری ارتباط تصویری با آقای حسین نیک روش مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، وی گزارشی در خصوص سفر زائران و فعالیت بخش‌های بیمه و راهنمایی و امور گمشدگان ارائه کرد و از استقرار و آغاز فعالیت نیرو‌های داوطلب واحد راهنمایی و امور گمشدگان از امروز درعراق خبرداد.

وی با بیان برخی مشکلات که در سال‌های گذشته نیز تکرار شده است به حضور حدود سیصد هزار زائر در عراق در این ایام اشاره کرد و اهمیت پرداختن به موضوع تغذیه، اسکان و بهداشت آنان را یادآور شد.

اصلاح آسیب اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز باردیگر لزوم توجه به اصلاح آسیب‌های اربعین‌های گذشته توسط دست اندکاران مراسم اربعین را که همواره در جلسات این شورا مورد تاکید قرار گرفته است، یادآور شد وخاطرنشان کرد: با توجه به گرمی هوا و شرایط خاص عراق اطلاع رسانی به زائران ضروری است، هر چند زائران از روی شدت علاقه مندی به زیارت اربعین خود را برای همه مشکلات آماده کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تامین نیاز‌ها و حفظ سلامت زائران تاکید و تصریح کرد که اطلاع رسانی حق زائرمی باشد و شایسته است رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها به این موارد بیش از پیش توجه کنند و ضمن دعوت از مسئولان و دست اندرکاران برای بیان توضیحات و ارائه اطلاعات در قالب‌های مختلف، زمینه تسهیل سفر زائران را فراهم آورند تا زائران با زیارت قبول و سالم به کشور بازگردند.

در ادامه این جلسه، دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اعزام کادر درمان برای خدمات رسانی به زائران اربعین شروع شده است به انتقال دارو‌های این مجموعه به عراق اشاره کرد و از انتقال خودروها، امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای استقرار و خدمات دهی به زائران خبر داد.

انجام مقدمات و تایید پروازها

غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و نصراله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت هم از آخرین پیگیری‌ها در داخل و عربستان برای اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی گزارش دادند و در ادامه آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: این سازمان در انتظاراعلام نرخ بلیت توسط سازمان هواپیمایی کشوری وانجام مقدمات و تایید پرواز‌ها با کشور میزبان از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با اعلام نرخ بلیت و رزرو مسکن، قیمت گذاری بسته‌های سفرعمره اعلام و عملیات شروع خواهد شد و استفاده از فرودگاه طائف نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار است استفاده از این فرودگاه برای اعزام عمره گزاران ایرانی برای نخستین بار صورت گیرد توجیه مدیران و روحانیون کاروان‌ها به صورت کامل ادامه یابد و در خصوص برگزاری تعداد کافی جلسات آموزشی برای زائران در کشور هم تدابیر لازم اتخاذ و اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445501
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *