تولید میوه ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، تولید میوه‌های تابستانه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، اکبر یاوری گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی، تولید میوه‌های تابستانه و فرنگی جات نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته او، با وجود تغییرات اقلیمی و گرمای هوا، عرضه میوه و فرنگی جات نسبت به هفته اخیر ۳۰ درصد افزایش یافته که در نهایت این امر موجب شده تا روزانه بخشی از میوه، صیفی و فرنگی جات در میدان خریداری نداشته باشد.

یاوری قیمت کنونی هرکیلو انجیر سیاه را ۲۰ تا ۲۸ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو آلو سیاه ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان، انجیر زرد ۳۰ تا ۴۰ هزارتومان، زردآلو ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان، هلو ۱۵ تا ۳۵ هزارتومان، شلیل شبرنگ ۳۰ تا ۵۰ هزارتومان، گلابی ۶۰ تا ۱۲۰ هزارتومان و انگور عسگری ۳۰ تا ۴۵ هزارتومان است‌

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هرکیلو هندوانه را ۸ تا ۱۲ هزارتومان، خربزه را ۱۴ تا ۱۵ هزارتومان و طالبی را ۸ تا ۱۵ هزارتومان اعلام کرد. وی گفت: تمامی اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات بر مبنای فاکتور رسمی با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 445503
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *