ترامپ پس از ۳ سال به ایکس بازگشت

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، به شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) که وی را تعلیق کرده بود، بازگشت.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، ترامپ امروز دوشنبه با همرسانی یک ویدئو تبلیغاتی از خود با شعار «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم». بار دیگر فعالیت خود در ایکس را از سر گرفت.

آخرین پیام ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در ایکس، مربوط به تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ پس از ماجرای حمله ۶ ژانویه به کنگره آمریکا است.

وی که آن زمان اعتقاد به تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشت، در آخرین پیامش در ایکس نوشته بود که به مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ نخواهد رفت.

امید کردستانی که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ مدیر اجرایی توییتر بود و تا زمانی که ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ آن را تصاحب کرد، در هیئت مدیره حضور داشت از پلتفرم ایکس به دلیل ۲۰ میلیون دلار سهام که شرکت از پرداخت آن خودداری می کند، شکایت کرده است.

توئیتر پیش از آنکه مالکیتش تحت اختیار ایلان ماسک قرار گیرد، به علت جنجال‌های ترامپ بر سر اینکه در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب صورت گرفته وی را تعلیق کرده بود.

اما پس از خرید این شبکه اجتماعی توسط ماسک در اکتبر ۲۰۲۲ و تغییر نام آن به ایکس، این سرمایه دار آمریکایی تصمیم گرفت تا حساب ترامپ را به وی بازگرداند.

با این حال پس از این اتفاق هم ترامپ به این شبکه اجتماعی برنگشت تا اینکه در اوت ۲۰۲۳ فقط به اشتراک گذاری یک لینک از یک تارنما به آدرس donaldjtrump.com بسنده کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ترامپ برای مصاحبه زنده با مالک ایکس به این شبکه اجتماعی بازگشته است.

منبع: تسنیم

 

سیاسی

شناسه : 445588
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *