فقط در سامانه سماح ثبت نام کنید

رییس پلیس فتای پایتخت گفت: زائران فقط از سامانه رسمی سماح برای ثبت‌نام اربعین استفاده کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی با بیان اینکه زائران اربعین از باز کردن لینک‌های مشکوک ثبت نام خودداری کنند گفت: کلاهبرداران با ارسال لینک‌های جعلی و تبلیغات فریبنده در فضای مجازی، افراد را به سمت وبسایت‌های غیرمجاز هدایت کرده و از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی آنها را سرقت می‌کنند.

او تاکید کرد: زائران برای ثبت نام سفر به کربلا و دریافت ویزای اربعین باید فقط از طریق سامانه رسمی سماح به نشانی www.samah.haj.ir اقدام کنند. استفاده از این سامانه رسمی تضمین‌کننده امنیت اطلاعات شخصی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی است.

وی همچنین هشدار داد که زائران از ارسال اسکن مدارک هویتی مانند گذرنامه به افراد ناشناس و وبسایت‌های غیرمجاز جداً خودداری کنند. کلاهبرداران با استفاده از این مدارک، به راحتی می‌توانند به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند و اقدام به سرقت هویتی کنند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه قربانیان کلاهبرداری‌های اینترنتی ممکن است متحمل خسارات مالی و امنیتی جدی شوند گفت: زائران تنها از منابع معتبر برای ثبت نام و دریافت خدمات استفاده کنند و نسبت به تبلیغات و لینک‌های غیر معتبر در فضای مجازی محتاط باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445729
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *