زمان پرداخت مطالبات گندمکاران اعلام شد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود،گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن گذشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بالاترین میزان تولید و خرید گندم را داشته باشیم.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر اظهار داشت: امسال با عنایت و رحمت الهی و زحمات کشاورزان و همکاران خرید گندم از ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن گذشت. با توجه به این که هم برداشت و هم خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی ما این است که امسال بالاترین میزان تولید و خرید تاریخ کشور را داشته باشیم.

وی اشاره نمود: لازمه ادامه این روند تامین نهاده‌هاست. مهاجر اظهار کرد: برای کشت پاییزه به حدود ۸۰۰ هزار تن کود اوره، حدود ۶۰۰ هزار تن کود فسفاته و حدود ۳۵۰ هزار تن کود پتاسه نیاز است. اگر در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد با ۸.۵ میلیون هکتار کشت پاییزه، شرایط خوبی در سال ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ برای کشور رقم می‌خورد.

مهاجر بیان کرد: امسال میزان خرید جو از ۴ میلیون تن گذشت. تولید برنج نیز بیش از ۷۰۰ هزار تن بود‏. همچنین میزان تولید کلزا دو برابر شد. در ذرت علوفه‌ای، شکر، پنبه و محصولات دیگر افزایش تولید داشتیم.

به گفته وی، در کشت پاییزه امسال تلاش می‌شود حدود ۱۲ میلیون تن گندم، حدود ۳ میلیون تن برنج و ۵.۵ تا ۶ میلیون تن جو تولید شود. چنانچه مطالبات کشاورزان و نهاده‌ها به موقع به دست آنان برسد، این پیش‌بینی‌ها محقق می‌شود.

معاون امور زراعت اعلام کرد: با وجود تنگناهای موجود، تاکنون ۹۴ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است. ۱۰۰ همت باقی مانده نیز تا پایان شهریور پرداخت می‌شود. همچنین تلاش می‌کنیم مطالبات کلزاکاران استان گلستان و بقیه استان‌ها نیز پرداخت شود.

تسنیم

کشاورزی

شناسه : 445792
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *