بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای تحصیل

فرانسه یکی از کشورهای برتر و محبوب برای مهاجرت تحصیلی است که دانشجویان زیادی از سراسر جهان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های آن هستند. فضای تحصیلی عالی، امکانات آموزشی متنوع، هزینه‌های تحصیل پایین، استاندارد زندگی بالا و از همه مهم‌تر، داشتن دانشگاه‌های معتبر جهانی، فرانسه را به مقصدی برتر برای تحصیل تبدیل کرده‌ است. دانشگاه‌های فرانسه از دانشگاه‌های بسیار معتبر و شناخته‌شده در جهان هستند که در جدیدترین رده‌بندی سال، ۴ دانشگاه آن جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است و ۳۵ دانشگاه آن نیز در رتبه‌بندی QS قرار دارند. اگر شما هم علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه هستید، در ادامه این مطلب که به معرفی برترین دانشگاه‌های فرانسه می‌پردازیم، همراه ما باشید.

بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای مهاجرت تحصیلی

در ادامه، ۸ مورد از بهترین دانشگاه‌های فرانسه که بر‌اساس رتبه‌بندی جهانی QS رده‌بندی شده‌اند، معرفی می‌شوند.

۱. دانشگاه PSL (Université PSL- Paris Sciences & Lettres)

اولین و معتبرترین دانشگاه برتر فرانسه، دانشگاه PSL در پاریس است که در رتبه جهانی ۲۴ قرار دارد. Université PSL عملکرد استثنایی را در همه زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه شبکه‌های تحقیقاتی بین‌المللی، از خود نشان داده است. دانشگاه PSL، واقع در قلب پاریس، با ۴۵۰۰ محقق، ۱۸۱ آزمایشگاه، ۱۷۰۰۰ دانشجو و اساتید باسواد، محیط آکادمیک ایده‌آلی را برای پرورش، خلق و نوآوری فراهم کرده است.

۲. دانشگاه اکول پلی‌تکنیک (Ecole Polytechnique)

دومین مورد از بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای مهاجرت تحصیلی، دانشگاه پلی‌تکنیک فرانسه است. این دانشگاه که در رتبه دوم دانشگاه‌های برتر فرانسه و رتبه ۳۸ جهان قرار دارد، یک مؤسسه تحقیقاتی دولتی در شهر پاریس است که با داشتن پنج دانشکده بزرگ، بیشتر در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی، آمار و تحقیقات عملیاتی و ریاضیات شناخته شده است. سالانه دانشجویان زیادی از سراسر جهان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند؛ به‌طوری‌که امروزه حدود ۱۰۰۰۰ دانشجو بین‌المللی در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند.

۳. دانشگاه سوربن (Sorbonne University)

سومین دانشگاه برتر فرانسه که در رتبه ۵۹ در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد، دانشگاه دولتی سوربن است. دانشگاه سوربن از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است که در طول تاریخ طولانی خود، دانشجویان و اساتید شناخته‌شده زیادی مانند ماری و پیر کوری را تربیت کرده است. دانشگاه سوربن دارای ۳ دانشکده پزشکی، هنر و علوم‌انسانی و علوم و مهندسی است که سالانه افراد زیادی از سراسر جهان، قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه و ورود به این دانشگاه را دارند. از سال ۲۰۲۱، فارغ‌التحصیلان و اساتید این دانشگاه برنده ۳۳ جایزه نوبل، شش مدال فیلدز و یک جایزه تورینگ شده‌اند.

۴. دانشگاه پاریس ساکلی (Universit Paris-Saclay)

چهارمین دانشگاه برتر فرانسه و ۷۴ امین دانشگاه برتر جهان، دانشگاه پاریس ساکلی است که در شهر پاریس قرار دارد. دانشگاه ساکلی، یک مؤسسه پژوهشی و فناوری و یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که از ۱۵ کالج، بیش از ۲۷۵ آزمایشگاه در حوزه فیزیک هسته‌ای، الکترونیک و فناوری نانو تشکیل شده است. دانشجویان و اساتید این دانشگاه، موفق به دریافت ۱۱ مدال فیلدز و ۴ جایزه نوبل شده‌اند.

۵. مدرسه عالی عادی لیون (Ecole Normale Supérieure de Lyon)

یکی دیگر از مقاصد برتر برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه، دانشگاه عالی عادی لیون است که در سومین شهر بزرگ فرانسه، لیون قرار دارد. لیون که دانشگاهی با بالاترین رتبه دانشگاهی در خارج از منطقه شهری پاریس است، در رتبه ۱۶۱ دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه درواقع یک مدرسه عالی فرانسوی است که از دو دانشکده هنر و علوم تشکیل شده است و جدا از چارچوب اصلی سیستم دانشگاه دولتی فرانسه، اما موازی و مرتبط با آن فعالیت می‌کند.

۶. انستیتو علم و فناوری پاریس (École des Ponts ParisTech)

یکی دیگر از بهترین و معتبر‌ترین دانشگاه‌های فرانسه برای مهاجرت تحصیلی، دانشگاه علم و فناوری پاریس است که یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین مکاتب بزرگ در فرانسه شناخته می‌شود. عمده تمرکز این دانشگاه بر رشته‌های مهندسی است و از دیرباز نیز اغلب دانشجویان برای تحصیل در رشته‌های مهندسی وارد این دانشگاه می‌شدند. درحال‌حاضر، بیش از ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.

۷. دانشگاه پاریس سیته (Université Paris Cité)

دانشگاه پاریس سیته که در رتبه‌بندی QS، در رتبه ۲۳۶ جهان قرار دارد، یک دانشگاه دولتی در زمینه پژوهش و آموزش عالی در شهر پاریس فرانسه است. این دانشگاه، یک مؤسسه علمی، فرهنگی و حرفه‌ای است که چهار حوزه اصلی آموزشی در رشته‌های حقوق، اقتصاد و مدیریت، علوم‌انسانی و اجتماعی، علم و تکنولوژی و رشته‌های بهداشتی را شامل می‌شود و دارای دو پردیس دانشگاهی Grands-Moulins در منطقه ۱۳ پاریس و پردیس Saint-Germain-des-Prés در منطقه ۶ است.

۸. دانشگاه گرنوبل آلپ (Université Grenoble Alpes)

آخرین دانشگاه برتر برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه، دانشگاه گرنوبل آلپ است که دومین دانشگاه بزرگ و معتبر این کشور در خارج از منطقه شهری پاریس است و در شهر گرنوبل قرار دارد. دانشگاه گرنوبل که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است، در رتبه‌بندی جهانی QS در رتبه ۲۹۴ام قرار دارد. این دانشگاه بیشتر در زمینه تربیت دانشجویان در رشته‌های علوم طبیعی و مهندسی، و همچنین زبان‌شناسی، فلسفه و سیاست تمرکز دارد. گرنوبل همچنین یکی از چهار مؤسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی در فرانسه نیز به‌شمار می‌آید و از چندین دپارتمان و دانشکده مختلف پزشکی، داروسازی، اقتصاد، آموزش و علوم ورزشی تشکیل شده است.

نتیجه‌گیری

فرانسه کشوری زیبا و با کیفیت زندگی بالا است که برخی از برترین دانشگاه‌های برتر جهان را در خود جای داده است. سالانه دانشجویان زیادی از سراسر جهان، با تلاش برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، علاقه‌مند ورود به دانشگاه‌های این کشور هستند. به لطف شهرت بسیار زیاد فرانسه در زمینه آموزش، مدرک تحصیلی اخذشده از دانشگاه‌های این کشور، درهای موفقیت زیادی را برای شما در سراسر جهان باز خواهد کرد.

اگر شما هم به مهاجرت به فرانسه و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مؤسسه «سیم آخر» و تماس با کارشناسان مجرب این مجموعه، در مورد نحوه پذیرش از دانشگاه‌های مختلف فرانسه اطلاعات کسب کنید و از خدمات آن‌ها برای اخذ پذیرش تحصیلی بهره‌مند شوید. مؤسسه سیم‌آخر، یک مؤسسه فعال در زمینه مشاوره تحصیل در خارج از کشور است که با بیش از بیست سال سابقه موفق در حوزه مشاوره تحصیلی، شما را در مسیر اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی همراهی می‌کند.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445963
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *