هوای این شهرها بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که در روزهای آینده، مناطق مختلف کشور با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاطی گرد و خاک و بارش تگرگ مواجه خواهند شد.

جهان صنعت نیوز:   سازمان هواشناسی اعلام کرد که از امروز تا اوایل هفته آینده، بخش‌های مختلف کشور شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک و بارش تگرگ خواهند بود. این شرایط جوی در استان‌های شمالی، غربی، جنوبی و مناطق مرکزی کشور گسترش خواهد یافت و دمای هوا در نیمه شمالی کشور نیز کاهش نسبی خواهد داشت.

هشدار سازمان هواشناسی: رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در انتظار مناطق مختلف کشور

سرویس عمومی : سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که در روزهای آتی، بسیاری از مناطق ایران با شرایط جوی ناپایدار و بارش‌های رگباری همراه خواهند بود. بر اساس این گزارش، امروز (پنجشنبه) شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهند بود. در برخی از این مناطق، گرد و خاک و بارش تگرگ نیز پیش‌بینی شده است.

بارش‌های پراکنده در استان‌های مرکزی و جنوبی

در استان‌های اصفهان، کرمان، فارس و یزد نیز ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر رشد کرده و ممکن است به رگبار و رعد و برق منجر شود. از روز جمعه، بارش‌ها به نقاط بیشتری از شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال خراسان رضوی گسترش خواهد یافت.

تغییرات جوی در روزهای شنبه و یکشنبه

در روزهای شنبه و یکشنبه، مناطق شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، برخی نقاط استان مرکزی، قم و شمال اصفهان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان، برخی مناطق هرمزگان و جنوب شرق فارس، با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید روبه‌رو خواهند شد. در روز دوشنبه، این شرایط جوی به جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و مناطق شمال غرب و سواحل خزر نیز سرایت می‌کند.

وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور

در پنج روز آینده، برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب کشور با وزش باد شدید و گرد و خاک مواجه خواهند شد که این پدیده می‌تواند به کاهش دید و کیفیت هوا منجر شود.

کاهش نسبی دما و وضعیت دریاها

در نیمه شمالی کشور، از روز جمعه کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین، دریای عمان و تنگه هرمز در روزهای پنجشنبه و جمعه، و خلیج فارس از روز شنبه مواج خواهند بود. دریای خزر نیز از امروز تا یکشنبه متلاطم خواهد بود.

عمومی

شناسه : 446164
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *