تردد زائران از مرز فقط در چند ثانیه

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین حسینی گفت: با سامانه‌ای که از سوی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و از سمت کشور عراق پذیرفته شده است، زائران در چند ثانیه از مرز بین دو کشور بدون توقف تردد می‌کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سردار قاسم رضایی ۲۵ مرداد در حاشیه بازدید از مواکب مرز شلمچه کشور عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: امروز همه ملت بزرگ ایران و عراق و همه جهان اسلام زیر لوای پرچم امام حسین علیه السلام هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ملتی که در همایش بزرگ اربعین امام حسین(ع) شرکت کرده‌اند می‌دانند که این راه بسترساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است.

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: در واقع مفهوم اصلی کنگره اربعین حسینی وحدت بین جهان اسلام است و فرقی نمی‌کند متعلق به کدام کشور باشید؛ اینجا اسلام و راه حضرت سیدالشهدا(ع) ملاک است.

سردار رضایی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پیام محکمی برای دشمنان جهان اسلام از جمله آمریکای خبیث و رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی دارد.

وحدت بین جهان اسلام

وی تصریح کرد: پیام راهپیمایی اربعین بیشتر برای دشمنان اسلام است که می‌بینند چه وحدتی بین جهان اسلام به ویژه در منطقه حول محور ولایت و امام حسین علیه السلام و ملت‌های بزرگ جهان اسلام از جمله ملت‌های ایران و عراق است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در جهان سابقه ندارد در ۱۰ روز بیش از یک میلیون نفر بین دو کشور تردد کنند و مردم کشور عراق به این خوبی و در شأن مردم بزرگ ایران برخورد کنند.

وی ادامه داد: امروز ما به غیر از وحدت، مهربانی و عاطفه بین ملت‌های جهان اسلام از جمله ملت‌های ایران و عراق نمی‌بینیم که به برکت این کنگره بزرگ حسینی است که البته خوشایند دشمنان اسلام نیست.

سردار رضایی در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین حسینی گفت: با سامانه‌ای که از سوی جمهوری اسلامی ایران تعریف شده و از سمت کشور عراق پذیرفته شده است، زائران در چند ثانیه از مرز بین دو کشور بدون توقف تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی بالاترین وحدت را بین دو کشور در جهان ایجاد کرده و شکست‌ناپذیر است، افزود: در زمانی دنیای استکبار در این منطقه فتنه‌ها تحمیل کرده بود و هشت سال جنگ رخ داد، اما امروز زائران برای زیارت عتبات عالیات و حرم امام رضا(ع) رد و بدل می‌شوند که از برکات اسلام و فرهنگ مردم دو کشور است.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 446232
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *