خوزستان، جایگاه نخست تحویل گندم

خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به ۱۱ میلیون و ۳۳۲ هزار تن رسید و خوزستان با تحویل یک میلیون ۶۲۳ هزار تن گندم در جایگاه نخست قرار گرفت.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی. میزان خرید در تاریخ مشابه سال گذشته ۹.۷۳۰ میلیون تن و میزان رشد. در مقایسه با سال گذشته ۱.۵۹۲ میلیون تن و معادل ۱۶.۴ درصد است.

وی ادامه داد: متوسط رطوبت گندم‌های خریداری شده ۹.۳ درصد، میانگین افت مفید ۱.۱۵ درصد. و افت غیر مفید ۱.۱۵ درصد و میزان درصد سن زدگی نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

۵ استان برتر که بیشترین میزان خرید تضمینی گندم سال جاری را داشته‌اند. «خوزستان» با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، «گلستان» با حجم فروش یک میلیون و ۱۰۹ هزار تن، «کردستان» با یک میلیون و۸۳ هزار تن. «فارس» با ۹۱۰ هزار تن و «کرمانشاه» هم با ۸۱۲ هزار تن ۵ استان برتر خرید تضمینی گندم بوده‌اند.

براساس داده‌های اعلام شده در جایگاه بعدی استان‌های «همدان» با ۶۷۵ هزار تن، «آذربایجان غربی» با ۵۹۸ هزار تن، «خراسان رضوی» با ۵۱۵ هزار تن، «لرستان» با ۵۰۲ هزار تن و «آذربایجان شرقی» با ۴۴۶ هزار تن در جایگاه بعدی قرار دارند

به گفته مجری طرح گندم ، علاوه بر این میزان خرید گندم بذری از ۴۷۰ هزار گذشته و بیش از ۴۰ هزار تن از سال گذشته در تاریخ مشابه است.

منبع: اکوایران

کشاورزی

شناسه : 446253
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *