تولید روزانه بنزین یورو ۵ در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سهم بنزین یورو در کشور به ۷۱ درصد رسید.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، جلیل سالاری اجرای طرح‌های کیفی‌سازی با آغاز به‌کار دولت سیزدهم در همه پالایشگاه‌های کشور آغاز شد. و بخشی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسید. در پالایشگاه شیراز نیز یکی از پروژه‌های ما واحد بنزین‌سازی بود. که در نتیجه اجرای آن، همه بنزین تولیدی پالایشگاه شیراز در قالب استانداردهای یورو تولید می‌شود.

وی همچنین از بهره‌برداری طرح بهینه‌سازی نفت‌گاز این پالایشگاه تا چند ماه آینده خبر داد. و افزود: حدود ۳.۲ میلیون لیتر نفت‌گاز در پالایشگاه شیراز تولید می‌شود. که همه این محصول با تکمیل این طرح با استاندارد یورو تولید خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تأکید کرد. اجرای پروژه کیفی‌سازی بنزین و نفت‌گاز پالایشگاه نفت شیراز در یک زمان آغاز شد. که با نهایی‌شدن این دو طرح این امکان فراهم می‌شود که محصولات موردنیاز استان فارس را با کیفیت یورو عرضه کنیم.

سالاری سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این پروژه را بیش از ۳۵ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: پالایشگاه شیراز هم‌اکنون تنها پالایشگاهی در کشور است که کیفی‌سازی بنزین آن به‌طور کامل انجام شده است.

۷۱درصد محصول بنزین تولیدی در کشور استاندارد یورو دارد

وی با اشاره به تولید میانگین روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در کشور افزود: ۶۸درصد کل تولید بنزین کشور هم‌اکنون مطابق با شاخص‌های محیط زیستی تولید می‌شود که با احتساب ۱.۶ میلیون لیتر بنزین پالایشگاه شیراز، این حجم به حدود ۷۱درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در کرمانشاه و آبادان نیز پروژه کیفی‌سازی بنزین در حال انجام است که با اجرای این دو پروژه، کل تولیدات بنزین ما به حد استانداردهای یورو می‌رسد.

سالاری بیان کرد: در حوزه نفت‌گاز نیز کارهای بزرگی انجام شده است؛ واحد نفت‌گاز در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در دولت دوازدهم غیرعملیاتی و عدد تولید نفت‌گاز کم‌گوگرد آن بسیار ناچیز (کمتر از یک درصد) بود که در دولت سیزدهم به مرور بر این مقدار افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه در پالایشگاه اصفهان نیز افزایش ظرفیت تولید داشتیم، تصریح کرد: در مجموع از منظر شاخص‌های کیفی‌ نفت‌گاز، ۸۴ میلیون لیتر نفت‌گاز تولیدی کشور، ‌اکنون کم‌گوگرد تولید می‌شود که حدود ۶۰ میلیون لیتر از این سهم، نفت‌گاز یورو است و تولید پالایشگاه شیراز نیز در آینده نزدیک به آن افزوده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی

شناسه : 446267
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *