رویترز ادعا کرد؛

ایران تصمیم خود را در خصوص حمله به اسرائیل گرفته است

ایران تهدید کرده است در صورت ناکامی مذاکرات آتش‌بس غزه، حمله‌ای مستقیم به اسرائیل انجام خواهد داد.

جهان صنعت نیوز– یک مقام ارشد امنیتی ایران هشدار داده است که اگر مذاکرات آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسد و دولت اسرائیل به تأخیر در این مذاکرات ادامه دهد، ایران و متحدانش، از جمله حزب‌الله، حمله مستقیمی به اسرائیل خواهند کرد. در حالی که سه مقام ارشد دیگر نیز تأکید کرده‌اند که تنها دستیابی به توافق آتش‌بس می‌تواند ایران را از انجام این حمله منصرف کند. این تهدیدات پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران مطرح شده است. امروز قطر میزبان نشست آتش‌بس میان اسرائیل و حماس است، هرچند حماس اعلام کرده که در این نشست شرکت نخواهد کرد.

تهدید ایران: شکست مذاکرات غزه، آغاز حمله به اسرائیل

سرویس سیاسی : رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی ایران اعلام کرده است که اگر مذاکرات آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسد و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مذاکرات با گروه حماس را به تعویق بیندازد، ایران به همراه متحدان خود، از جمله حزب‌الله، حمله‌ای مستقیم به اسرائیل انجام خواهد داد.

این مقام در گفتگو با رویترز تأکید کرد که عدم دستیابی به توافق آتش‌بس می‌تواند منجر به اقدام نظامی جدی ایران علیه اسرائیل شود. در همین راستا، سه مقام ارشد دیگر ایرانی به رویترز گفتند که تنها توافقی میان اسرائیل و حماس می‌تواند از وقوع این حمله جلوگیری کند. ایران این اقدام را به عنوان انتقامی از کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، در نظر گرفته است.

در حالی که قطر امروز میزبان نشستی برای آتش‌بس میان اسرائیل و حماس است، حماس اعلام کرده که در این نشست شرکت نخواهد کرد. تاکنون تمامی نشست‌های آتش‌بس در طول ۱۰ ماه گذشته، بدون نتیجه به پایان رسیده است و این عدم توافق، تنش‌ها را در منطقه افزایش داده است.

منبع: تجارت نیوز

سیاسی

شناسه : 446282
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *