وزیر زیر بار تصویب عرضه خودرو با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار نمی‌رود

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد‌.
رضا رحمانی‌، در حاشیه جلسه روز گذشته هیات وزیران در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت خودروهای پیش‌خرید شده توسط مشتریان، اظهار کرد: بدون تردید خودروسازان موظف هستند به تعهد خود در برابر مشتریانی که خودروی خود را پیش‌خرید کرده‌اند یا اینکه قرارداد قطعی در این زمینه دارند، پایبند باشند‌.
وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت جدید برای خودروهای مشمول قیمت‌گذاری در حال بررسی در کارگروه تنظیم بازار است، درباره اعلام برخی خودروسازان مبنی بر فروش خودروهای خود به پنج درصد زیر قیمت بازار تصریح کرد: هر آنچه در قرارداد خودروسازان با مشتریان وجود دارد ملاک است‌. بسیاری از افزایش قیمت خودروها تا کمتر از پنج درصد قیمت بازار سخن گفته‌اند که اینها بر اساس حدس و گمان و نظر شخصی است‌. وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر سازمان حمایت در حال‌ انجام بررسی‌های لازم بر اساس اسناد و مدارک خودروسازان است و در این زمینه ان‌شاء‌الله نظر خواهد داد‌.
رحمانی با تاکید بر اینکه من به دنبال ساماندهی صنعت خودرو در بخش‌های مختلف از جمله قیمت، ساخت داخل، ارتباط با قطعه‌‌سازان و قراردادهای پیش‌فروش هستم، خاطر نشان کرد: قطعا آنچه درباره فروش خودروی خودروسازان پنج درصد کمتر از قیمت بازار مطرح شد، تصویب نخواهد نمی‌شود‌. آنچه در این زمینه مطرح شد آن بود که برخی از خودروسازان پیشنهاد کردند خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند را پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت‌ها را کاهش دهند‌. اما در این زمینه قطعا کارگروه تنظیم بازار افزایش معقولی را تصویب خواهد کرد‌.

عمومی

شناسه : 4463
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا