هواشناسی ۲۶ مرداد،کاهش دما در این مناطق کشور

برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، استان‌های ساحلی، دامنه و ارتفاعات رشته کوه‌های البرز طبق گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز جمعه (۲۶ مرداد) شاهد بارش رگبار همراه با رعد و برق هستند.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «شنبه(۲۷ مرداد) همچنان برای نوار شمالی کشور و یکشنبه(۲۸ مرداد) برای شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود یا به عبارتی ناپایداری جوی را خواهد داشت.»
امین حسین نقشینه افزود: «دوشنبه(۲۹ مرداد) هم برای برخی مناطق شمال غرب ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.»
تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز سبب صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه و ارتفاعات گلستان شده‌است. اثر مخاطره‌ای این پدیده طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی است.
نقشینه ادامه داد: «در ۵ روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب ناپایداری جوی برای جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و دامنه و ارتفاعات هرمزگان و جنوب و غرب کرمان با افزایش ابرهای همرفتی پیش‌بینی می‌شود که رگبار رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.»
نقشینه ادامه داد: «یکشنبه (۲۸ مرداد) در بیشتر مناطق نیمه شمالی کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.»
در سه روز آینده دریای خزر، دریای عمان، تنگه هرمز و شنبه (۲۷ مرداد) خلیج فارس مواج و متلاطم است.
بیشینه دمای تهران امروز (۲۶ مرداد) به ۳۷ درجه و شنبه (۲۷ مرداد) به ۳۵ درجه و یکشنبه (۲۸ مرداد) به ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. کمینه دما هم ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. بارش پراکنده در ارتفاعات شمال تهران در ساعات شب مورد انتظار است.

منبع: همشهری آنلاین

عمومی

شناسه : 446348
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *