سخنگوی کاخ سفید: ایران آماده حمله به اسرائیل می‌شود

مقامات آمریکایی از پیشرفت در اولین روز مذاکرات غزه خبر دادند که با هدف توافق مبادله اسرا و آتش‌بس در دوحه برگزار شد.

جهان صنعت نیوز – در نخستین روز مذاکرات غزه که با حضور میانجی‌های قطری، مصری و آمریکایی در دوحه برگزار شد، مقامات آمریکایی اعلام کردند که پیشرفت‌هایی در زمینه توافق مبادله اسرا و آتش‌بس حاصل شده است. این مذاکرات، که اسرائیل آن را “آخرین فرصت” می‌داند، در بحبوحه تنش‌های شدید منطقه‌ای و تهدیدات ایران و حزب‌الله علیه اسرائیل برگزار می‌شود. همچنین نخست‌وزیر قطر با همتای ایرانی خود درباره اهمیت کاهش تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

پیشرفت در اولین روز مذاکرات غزه با هدف توافق آتش‌بس و مبادله اسرا

سرویس سیاسی: مقامات آمریکایی در پایان اولین روز از مذاکرات غزه که با هدف دستیابی به توافق مبادله اسرا و آتش‌بس برگزار شد، از پیشرفت‌هایی در این زمینه خبر دادند. این مذاکرات که به میزبانی دوحه و با حضور میانجی‌های قطری، مصری و آمریکایی و مذاکره‌کنندگان اسرائیلی انجام شد، به عنوان “آخرین فرصت” برای دستیابی به توافق از سوی مقامات اسرائیلی توصیف شده است.

این نشست در شرایطی برگزار شد که منطقه با تنش‌های شدید و تهدیدات ایران و حزب‌الله برای حمله به اسرائیل در تلافی ترورهای اخیر رهبران حماس و حزب‌الله روبه‌رو است. دولت بایدن نیز تأکید کرده که توافق مبادله اسرا و آتش‌بس، کلید کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و جلوگیری از وقوع جنگی گسترده در منطقه است.
در این مذاکرات، بیل برنز، مدیر سیا، و برت مک‌گورک، مشاور ارشد جو بایدن در خاورمیانه، با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، دیوید بارنیا، مدیر موساد، و عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار و گفت‌وگو کردند. بر اساس گزارش‌ها، نمایندگان حماس نیز توسط میانجی‌های قطری و مصری در جریان جزئیات مذاکرات قرار گرفتند.

ایران در حال برنامه ریزی برای حمله به اسرائیل است

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که مذاکرات دوحه بر رفع شکاف‌های باقی‌مانده بین اسرائیل و حماس بر سر نحوه اجرای توافق متمرکز است و ایالات متحده معتقد است که این شکاف‌ها قابل حل هستند. کربی همچنین هشدار داد که بر اساس اطلاعات موجود، ایران و حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای علیه اسرائیل هستند که ممکن است به‌طور ناگهانی و بدون هشدار انجام شود.
در پایان اولین روز مذاکرات، نخست‌وزیر قطر با علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، گفت‌وگو کرد و بر اهمیت کاهش تنش‌های منطقه‌ای تأکید نمود. وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که این گفت‌وگوها به‌منظور هماهنگی و اطلاع‌رسانی به طرف ایرانی صورت گرفته است.
مقامات آمریکایی روز پنجشنبه را “بسیار خوب” توصیف کرده و از پیشرفت‌های حاصله در مذاکرات خبر دادند. یکی از مقامات نیز اعلام کرد که میانجی‌ها “یک روز سازنده” را در دوحه به پایان رساندند و مذاکرات در روز بعد ادامه خواهد یافت.

سیاسی

شناسه : 446378
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *