پیش‌بینی بورس: آیا حمایت‌ها بازار را نجات می‌دهد؟

پیش‌بینی بورس تهران نشان‌دهنده بهبود وضعیت بازار با حمایت‌های جدید بانک مرکزی و سازمان بورس است.

جهان صنعت نیوز – در هفته اخیر، بورس تهران با روند نزولی روبه‌رو بود و شاخص کل ۴۴۶۲ واحد افت کرد. ارزش معاملات خرد به ۱۶۸۳ میلیارد تومان کاهش یافت و خروج پول حقیقی به ۹۱۲ میلیارد تومان رسید. با این حال، اخبار مثبت از جمله حمایت نظام بانکی و برنامه‌های سازمان بورس، موجب شد تا بازار در روز چهارشنبه رشد قابل توجهی را تجربه کند و شاخص کل ۷۰۳۴ واحد بالا برود. به نظر می‌رسد این تحولات به بهبود وضعیت بازار و پیش‌بینی مثبت برای بورس کمک کرده است.

پیش‌بینی بورس تهران: بهبود پس از روند نزولی

سرویس بورس : در هفته اخیر، بورس تهران با روند نزولی قابل توجهی روبه‌رو بود. شاخص کل بورس تهران در مجموع ۴۴۶۲ واحد کاهش یافت و به افت ۰.۲ درصدی دست یافت. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش ۲۱۱۰ واحدی و افت ۰.۳ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام به ۱۶۸۳ میلیارد تومان رسید که کاهش ۳۶ درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد. همچنین، خروج پول حقیقی از بازار به ۹۱۲ میلیارد تومان رسید که افت ۶۴ درصدی نسبت به هفته پیش را تجربه کرد.

عوامل رکود معاملات در هفته اخیر

محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام به عنوان یکی از عوامل اصلی رکود معاملات در هفته اخیر شناخته می‌شود. این محدودیت باعث کاهش ارزش معاملات و خروج سرمایه از بازار شد. با این حال، با انتشار اخبار مثبت و حمایت‌های جدید، بازار در روز چهارشنبه تغییرات مثبتی را تجربه کرد.

حمایت‌های جدید بانک مرکزی و سازمان بورس

پس از برگزاری جلسه شورای عالی بورس، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، از حمایت‌های جدید برای بازار سرمایه خبر داد. وی اعلام کرد که از روز چهارشنبه به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که به خرید سهام از بورس به ارزش ۵ همت اقدام کنند و محدودیت‌های قانونی خرید سهام توسط بانک‌ها مورد چشم‌پوشی قرار گیرد. همچنین، تا سقف ۴۵ همت اعتبار با نرخ حداقلی برای کارگزاری‌ها و صندوق تثبیت بازار سرمایه در نظر گرفته خواهد شد.

اقدامات سازمان بورس برای تقویت بازار

محمود گودرزی از سازمان بورس، با اشاره به پیشنهادات ارائه‌شده برای بیمه سهام و پوشش بیمه از سوی صندوق تثبیت بازار، اعلام کرد که در کنار انتشار بیمه سهام، صندوق تثبیت بازار ۵۰ درصد از پوشش بیمه را بدون نیاز به تضامین برعهده خواهد گرفت. رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران، نیز از تلاش‌ها برای ایجاد شرایط پایدار در بازار خبر داد.

چشم‌انداز پیش‌بینی بورس

با توجه به حمایت‌های جدید و اخبار مثبت منتشر شده، به نظر می‌رسد بازار سرمایه به نقطه‌ای از رشد و بهبود نزدیک شده است و پیش‌بینی بورس تهران برای آینده مثبت به نظر می‌رسد.

بورس

شناسه : 446414
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *