هوای تهران بارانی می‌شود؟

آسمان استان تهران طی پنج روز آینده عمدتاً صاف تا قسمتی ابری با وزش باد و احتمال رگبار در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

جهان صنعت نیوز – اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده است که طی پنج روز آینده، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و در بعضی ساعات با وزش باد و غبار رقیق همراه است. همچنین در نیمه غربی و برخی نواحی جنوبی استان، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است. در ارتفاعات استان نیز احتمال رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای وجود دارد. دمای تهران در روزهای آینده بین ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

وضعیت جوی تهران در پنج روز آینده

سرویس عمومی : بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان این استان طی پنج روز آینده به‌طور عمده صاف تا قسمتی ابری خواهد بود. در برخی ساعات، شاهد وزش باد همراه با غبار رقیق و افزایش سرعت باد خواهیم بود. این شرایط به‌ویژه در نیمه غربی و برخی نواحی جنوبی استان تشدید شده و احتمال خیزش موقت گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

هشدارهای هواشناسی و شرایط ناپایدار

هواشناسی استان تهران در تاریخ ۲۳ مردادماه هشدار زردی را صادر کرده که بر اساس آن، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی شده است. همچنین در هشدار زرد ۲۵ مردادماه، بروز ناپایداری‌های جوی در نیمه شمالی و ارتفاعات استان مورد انتظار است که شامل رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود. این شرایط ناپایدار تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی وضعیت هوا برای روزهای آینده

برای روزهای آینده، آسمان تهران فردا (۲۷ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش باد و احتمال رگبار باران با دمای ۲۳ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. در روز یکشنبه (۲۸ مردادماه) نیز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری بوده و از بعدازظهر افزایش باد و ابر و احتمال رگبار باران با دمای ۲۴ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد وجود دارد.

ایستگاه‌های هواشناسی و دمای مناطق مختلف

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با ثبت دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته شناخته شده است.

 

عمومی

شناسه : 446444
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *