چرا احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان صادر نشد؟

با گذشت بیش از دو هفته از ابلاغ آیین‌نامه همسان سازی حقوق بازنشستگان، هنوز احکام جدید صادر نشده و بازنشستگان نگران اجرای به‌موقع این مصوبه هستند.

جهان صنعت نیوز – با وجود ابلاغ آیین‌نامه همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از دو هفته پیش، هنوز احکام حقوقی جدید صادر نشده است. محمد کردی، رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز، اعلام کرده که تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی موجب شده تا بازنشستگان تنها مبلغی به عنوان علی‌الحساب دریافت کنند و انتظار دارند رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه با تخصیص اعتبار مناسب، امکان اجرایی شدن همسان‌سازی را در ماه جاری فراهم کند.

تاخیر در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

سرویس اقتصاد کلان : با گذشت بیش از دو هفته از ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، هنوز احکام حقوقی جدید برای بازنشستگان کشوری صادر نشده است. این تاخیر موجب نگرانی بسیاری از بازنشستگان شده و آنان همچنان در انتظار اجرای این مصوبه مهم هستند.

مشکلات در تدوین جداول و طبقه‌بندی

طبق اطلاعات موجود، جداول مربوط به همسان‌سازی هنوز تهیه نشده و بازنشستگان براساس شاغلان هم‌تراز خود طبقه‌بندی نشده‌اند. این مسئله به دلیل تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی بوده و سبب شده تا بازنشستگان تنها برای سه ماهه اول سال، مجموعاً سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب دریافت کنند. انتظار می‌رود با تدوین و تصویب جداول و آیین‌نامه‌های مربوطه، این تاخیرها برطرف شده و حقوق جدید بازنشستگان محاسبه و اعمال شود.

انتظار برای تخصیص اعتبار مناسب

محمد کردی، رئیس کانون بازنشستگان کشوری استان البرز، اظهار داشت که براساس برنامه هفتم توسعه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان باید از ابتدای سال جاری براساس فرمول ۳۰-۳۰-۴۰ اجرا شود. اما به دلیل تاخیر در تدوین آیین‌نامه اجرایی، تا این لحظه احکام جدید صادر نشده است. بازنشستگان انتظار دارند که رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه با تخصیص اعتبار مناسب، امکان اجرایی شدن این همسان‌سازی را در ماه جاری فراهم کند.

چشم‌انتظاری بازنشستگان برای اجرای مصوبه

بازنشستگان کشوری با توجه به گذشت زمان و عدم صدور احکام جدید، نگران اجرایی نشدن به موقع همسان‌سازی حقوق خود هستند. این موضوع به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی که بازنشستگان به شدت به افزایش حقوق نیاز دارند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

اقتصاد کلان

شناسه : 446586
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *