معافیت سربازی افراد بالای ۳۵ سال از شهریور + جزئیات

مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال با حداقل دو فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

جهان صنعت نیوز – سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد که مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال با داشتن حداقل دو فرزند، بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، از خدمت سربازی معاف می‌شوند. این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و ارائه مدارک لازم، درخواست معافیت خود را ثبت کنند.

اعلام معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان بالای ۳۵ سال با حداقل دو فرزند

سرویس اجتماعی : در اطلاعیه‌ای جدید از سوی سازمان وظیفه عمومی فراجا، شرایط معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان بالای ۳۵ سال و دارای حداقل دو فرزند اعلام شد. بر اساس تبصره یک بند ط ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غیرغایبی که به سن ۳۵ سال تمام رسیده‌اند و حداقل دو فرزند دارند، می‌توانند از خدمت دوره ضرورت معاف شوند.

شرایط معافیت برای مشمولان جدید

تمامی مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ واجد شرایط این قانون شده‌اند، به شرط نداشتن غیبت، می‌توانند از تاریخ اول شهریورماه با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و ارائه مدارکی همچون اصل و تصویر صفحات شناسنامه، کارت ملی خود، همسر و فرزندان، و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل، درخواست معافیت خود را ثبت کنند. پس از بررسی و احراز شرایط، این افراد می‌توانند از معافیت مورد نظر بهره‌مند شوند.

معافیت برای کارکنان وظیفه در حال خدمت

کارکنان وظیفه‌ای که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند و شرایط لازم برای معافیت را دارند، نیز می‌توانند با ارائه مدارک به یگان خدمتی و پس از احراز شرایط اولیه، به همراه گواهی اشتغال به خدمت به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست معافیت خود را ثبت کنند. بر اساس قانون ابلاغی، این معافیت تنها به مشمولان غیرغایب تعلق می‌گیرد و اولین شرط رسیدگی به درخواست‌ها، عدم وجود غیبت در سوابق مشمولان است.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 446594
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *