عدم ثبت نام دانش آموزان با نمرات کم در مدارس غیرقانونی است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: این‌که مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نمی‌کنند قانونی نیست و متأسفانه مدیران مدارس در ضعف نظارت‌ها خودسرانه دست به چنین اقدامی می‌زنند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از مدیران مدارس دولتی شروطی را از جمله معدل بالا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مطرح می‌کنند و از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نمی‌کنند، گفت: تا امروز گزارشی دراین‌باره به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارسال نشده است، ثبت‌نام نکردن مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف قانونی نیست.

وی افزود: اگر خانواده‌ها گزارشی از این تخلفات را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارسال کنند یا مطلع شویم که این اقدام در مدارس تهران اتفاق می‌افتد به‌عنوان کمیسیون تخصصی ورود خواهیم کرد و حتماً نظارت لازم را اعمال می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره اخذ شهریه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی یا اخذ پول به‌بهانه‌های مختلف از جمله برای فعالیت‌های فوق‌برنامه، گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش مدام تأکید می‌کنند که مدارس دولتی نباید پول بگیرند و حتی به‌بهانه‌های فعالیتهای فوق‌برنامه و جشن‌های مدرسه و… اما این واقعیت در کشور وجود دارد که هزینه‌هایی از خانواده‌ها دریافت می‌شود، شاید دلیل اصلی هم این باشد که واقعاً مدارس دولتی سرانه‌ای دریافت نمی‌کنند و مدیر مدرسه برای تأمین هزینه‌ها به‌بهانه‌های مختلف از والدین پول دریافت می‌کند.

عظیمی راد درباره راه‌کار مقابله با چنین مسئله‌ای گفت: قاعدتاً راهکار اصلی این است که بودجه آموزش و پرورش بهبود یابد و افزایش پیدا کند و به‌تبع آن در واقع بودجه مدارس دولتی هم افزایش چشمگیری پیدا کند تا دیگر شاهد دریافت هزینه از والدین نباشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: متأسفانه دریافت پول اجباری در مدارس دولتی به روال عادی تبدیل شده است و راهکار این است که یک بار برای همیشه بودجه آموزش و پرورش، بودجه متناسب‌تری شود و براساس آن بودجه مدارس هم افزایش پیدا کند.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 446693
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. هر چی می گن، برعکسش وجود داره. مدارس دولتی حق ندارن پول بگیرن، ولی می گیرن. حق ندارن اسم بچه‌ها رو ننویسند، اما نمی نویسن. حق ندارن معلمان رو بیشتر از سی سال نگه دارن، اما نگه می دارند. کدوم حق توی کشور ما اجرا می شه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *