در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گذشت؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز – شنبه – ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر به بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

در ابتدای این جلسه احسان عظیمی راد، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،‌ محمدباقر قالیباف گفت: با توجه به اینکه در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مخالفی ثبت نام نکرده است، وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه ها و دفاع از خود می پردازد.

سپس علیرضا کاظمی ضمن تشریح برنامه های خود تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که اینجانب مسیر حرفه‌ای هم به عنوان یک معلم را از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز کردم و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با سرپرستی وزارت آموزش و پرورش فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم.

حاجی‌دلیگانی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به آموزش رایگان توجه کند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دفاع از عملکرد دولت و به جای رئیس جمهور سخن گفتند، اما بخشی از صحبت‌های آنان عملا پاسخ به سوالات ما نمایندگان نبود و لازم دانستم که این موضوع را متذکر شوم.

وی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی، باید لوازم آموزش و پرورش رایگان برای همه اقشار کشور فراهم شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مطالبی که کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ارائه کرد، مباحث خوبی مطرح شد و تاکید کرد تربیت نسل باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و افکار و دیدگاه‌های خوبی بود اما او درباره اصل ۳۰ قانون اساسی و آموزش رایگان صحبت نکرد که باید این موضوع مدنظر وی باشد.

وی توضیح داد: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به‌طور رایگان گسترش دهد.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 446738
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *