هوای مشهد ناسالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طوفان گرد و غبار از دقایقی قبل وارد مشهد شد و هم اکنون حجم آلاینده گرد و غبار در این کلانشهر به شدت افزایش یافته است.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، مهدی اله‌پور اظهار کرد. طوفان گرد و غبار، کیفیت هوای مشهد را طبق پیش بینی‌ها در شرایط آلوده و حجم گرد و غبار را در هوای تنفسی شهروندان بسیار بالا برده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد. میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۰۵ نشانگر هوای ناسالم و آلوده است. و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۱۲ از شرایط ناسالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد. اما این اعداد رو به افزایش است.

وی گفت: هم اکنون کیفیت هوای تمامی ۲۳ ایستگاه سنجش در شرایط آلوده است. و توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک. با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد. با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

اله پور افزود: همچنین با توجه به کاهش دید در سطح شهر مشهد و محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور و پلیس راه و اداره کل راهداری، تمامی ترافیک شهری و محورهای استان را از نظر ترافیکی مدیریت و به مسافران هشدارهای لازم را اطلاع رسانی کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اضافه کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و می‌بایست از پیاده روی و ورزش‌های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

منبع: ایلنا

عمومی

شناسه : 446837
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *