راه اندازی پلتفرم هوشمند برای رصد فعالیت تاکسی های پایتخت

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از راه اندازی یک پلتفرم هوشمند برای رصد فعالیت تاکسیرانی های فعال از نیمه دوم شهریور ماه خبر داد. سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از راه اندازی یک پلتفرم هوشمند برای رصد فعالیت تاکسیرانی های فعال از نیمه دوم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، شادی مالکی در جریان نشست خبری امروز معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، درباره ورود تاکسی های برقی به تهران، اظهار کرد: از ۱۰۰۰ تاکسی برقی که وارد کشور شده تاکنون ۲۰۰ دستگاه به خودروسازی تحویل داده شده. تعداد ۱۰۰ دستگاه از آنها در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره)، راه آهن و ترمینال های بزرگ در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: واگذاری سایر تاکسی ها و ثبت نام از باقی تاکسیران ها همچنان در حال انجام است. او گفت: سایر تاکسی های برقی نیز در مسیرهای پرترافیک شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نرخ کرایه تاکسی های برقی نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران امکان افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه وجود داشت. اما برای رفاه حال شهروندان اجازه حداکثر ۵۰ درصد افزایش نرخ به تاکسی های برقی دادیم. این در حالی است که تفاوت نرخ کرایه در تاکسی ها در گذشته نیز وجود داشته و تاکسی های هیبریدی نرخ بالاتری نسبت به تاکسیهای معمولی داشتند.

وی در ادامه از راه اندازی پلتفرمی برای تاکسیران ها برای پایش فعایت رانندگان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۴ هزار تاکسیران کارنامه فعال دارند اما با راه اندازی این پلتفرم هوشمند که در نیمه دوم شهریور به بهره برداری می رسد، پیمایش و خدمات رسانی تاکسیران ها رصد می شود.

تسنیم

دانش و فناوری

شناسه : 447072
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *