ریزش قیمت‌ در بازار خودرو ادامه دارد / سقوط ۲۱ میلیونی پژو ۲۰۷

با نوسان قیمت دلار، قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی نیز در بازار تغییراتی را تجربه کردند.

جهان صنعت نیوز – از هفته گذشته فضای نااطمینانی کشور کاهش یافته است؛ از یکسو سطح تنش و خبرهای ضدونقیض در خصوص احتمال درگیری ایران و اسرائیل کاهش یافته و از سوی دیگر، با معرفی کابینه مسعود پزشکیان، بلاتکلیفی بازارها کاسته شده است. همین موضوع منجر شده که قیمت دلار دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود. موضوعی که در بازار خودرو نیز قابل مشاهده است. بررسی قیمت محصولات پر فروش بازار نشان می‌دهد که هر چند روند کاهشی قیمت خودرو کم‌تر شده اما همچنان فضای کلی حاکم بر بازار خودرو کاهشی است.

حرکت بازار خودرو پشت سر بازار ارز

سرویس خودرو : قیمت دلار طی چند روز گذشته و با کاهش ریسک‌های سیاسی دوباره وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شده است؛ هر چند کارشناسان بر این باورند که کاهش قیمت دلار در بلندمدت ادامه دار نخواهد بود اما همین کاهش قیمت منجر شده تا سایر بازارها همانند بازار خودرو روند کاهشی پیدا کنند.

از سوی دیگر، برنامه‌های‌ پیشنهادی سیدمحمد اتابک، وزیر پیشنهادی صمت برای بازار خودرو و نگاه نسبتا مثبت مجلس به او باعث شده که انتظار برای ساماندهی بازار خودرو افزایش یابد. تمام این عوامل منجر شده که بازار خودرو همچنان روند نزولی خود را حفظ کند. هرچند شاهد ریزش تمام قیمت مدل‌ها نیستیم اما همچنان فضای کلی حاکم بر بازار خودرو کاهشی است.

قیمت ایران خودرو

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت برخی از محصولات ایران خودرو تغییرات قابل توجهی داشته‌اند.

برای مثال، قیمت پژو i207 اتوماتیک TU5P با کاهش ۲۱ میلیون تومانی به ۸۶۰ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر، دنا پلاس ۶ دنده توربو با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۹۰۵ میلیون تومان در بازار معامله شد. هایما S7پلاس نیز بدون تغییر و با قیمت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان باقی ماند. در مقابل، تارا V2 اتومات ۸۹۰ میلیون تومان قیمت خورد که نشان‌دهنده کاهش ۵ میلیون تومانی بود. رانا پلاس نیز با قیمت ۶۱۵ میلیون تومان و بدون تغییر در بازار معامله شد و پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز با قیمت ۸۲۵ میلیون تومان ثابت ماند.

قیمت سایپا

در بخش محصولات سایپا نیز تغییرات قیمت مشهود بود.

قیمت شاهینG با کاهش ۴ میلیون تومانی به ۶۹۵ میلیون تومان رسید.

در مقابل، خانواده «کوییک» تغییری در قیمت‌ها نداشتند؛ کوییک‌R دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ با قیمت ۴۱۰ میلیون تومان و کوییک‌R اتومات با قیمت ۵۵۵ میلیون تومان ثابت ماندند. همچنین، کوییک دنده‌ای S با قیمت ۴۰۵ میلیون تومان و ساینا دنده‌ای S با قیمت ۴۰۸ میلیون تومان بدون تغییر باقی ماندند.

از سوی دیگر، اطلس با کاهش ۵ میلیون تومانی، امروز به قیمت ۵۱۵ میلیون تومان رسید.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 447178
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *