تعداد جوازهای صنعتی صادره در ۶ ماه نخست سال

ایسنا- تا پایان شش ماهه نخست سال‌جاری به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، سمنان و یزد بیشترین و در جنوب کرمان، کهگیلویه‌ و بویراحمد و ایلام، کمترین میزان جواز تاسیس صنعتی صادر شده است‌.
تا پایان شهریورماه سال‌جاری در مجموع ۱۰ هزار و ۷۰۹ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۲۵۷ هزار و ۱۲۵ نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۲۰ درصدی در تعداد و ۸/۲۵ درصدی در پیش‌بینی اشتغال، حکایت دارد‌.
بنابر اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، بیشترین تعداد جواز تاسیس صنعتی صادر شده به ترتیب به استان‌های خراسان رضوی (۸۴۵ فقره)، سمنان (۷۹۴ فقره) و یزد (۷۵۴ فقره) تعلق دارد و کمترین تعداد جواز صنعتی صادر شده نیز به جنوب کرمان (۴۶ فقره)، کهگیلویه‌وبویراحمد (۷۷ فقره) و ایلام (۹۱ فقره) اختصاص یافته است‌.
این در حالی است که میزان جواز تاسیس صنعتی صادر شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معادل ۱۶۴ فقره در شش ماهه سال‌جاری بوده که نسبت به ۹۵ فقره جواز تاسیس صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۷۲‌. ۶ درصدی همراه شده است‌.
گفتنی است اصفهان، تهران، جنوب کرمان، خراسان رضوی، کردستان، گلستان و گیلان به ترتیب با افت ۶/۲۵، ۹/۹، ۲/۱۳، ۹/۰، ۲/۷، ۹/۱۲ و ۹/۳۲ درصدی در تعداد صدور مجوز تاسیس صنعتی روبه‌رو شده‌اند‌.

عمومی
شناسه : 4472
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا