از تصادفات تهران چند درصد سهم موتور سواران است؟

براساس اعلام رییس پلیس راهور تهران بزرگ، 41 درصد از تصادفات منجر به فوت در پایتخت مربوط به موتورسواران است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، براساس اعلام سرهنگ «ابوالفضل موسوی» رییس پلیس راهور تهران بزرگ، ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در پایتخت مربوط به موتورسواران است. به گفته سرهنگ موسوی، ۸۹ موتورسوار طی چهارماه نخست سال ۱۴۰۳ در تصادفات رانندگی پایتخت جان باختند. بیشترین عامل تصادفات منجر به فوت موتورسواران در تهران، عدم توجه به جلو بوده است. ۴۵ درصد از تصادفات موتورسواران در تهران،‌ به دلیل عدم توجه به جلو این افراد شکل گرفته است.

سرهنگ موسوی در بخش دیگری از سخنانش به فرسودگی ۹۰ درصد موتورسیکلت‌های موجود در پایتخت خبر داد. به گفته او، پلیس راهور تهران برنامه‌ای را به نام «طرح ۱۰» در دست اجرا دارد. هدف از اجرای این طرح، کاهش تصادفات فوتی و جرحی، افزایش انضباط اجتماعی، کاهش آلودگی هوا و کاهش تخلفات رانندگی موتورسواران اعلام شده است.

آمار مشابه سهم موتورسواران از تصادفات منجر به فوت در سال گذشته

در زمستان ۱۴۰۲ نیز آمار مشابهی برای تصادف موتورسیکلت‌ها در پایتخت اعلام شد. به گفته «جعفر تشکری هاشمی» رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، ۵۰ درصد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی تهران را موتورسواران تشکیل می‌دهند. به گفته هاشمی، علت اصلی سهم بالای موتورسواران از کشته‌شدگان تصادفات رانندگی، تخلفات رانندگی انجام شده از سوی موتورسیکلت‌ها است. برخلاف روند جهانی که کاهش ۱۲ درصدی تلفات در تصادفات رانندگی را نشان می‌دهد، تلفات تصادفات رانندگی در ایران سالانه ۲۵% رشد کرده است.

در خبری دیگر و مربوط به پاییز ۱۴۰۲، سرهنگ «رابعه جهانبخت» رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران به سهم ۵۰ درصدی موتورسواران از تصادفات منجر به فوت در پایتخت خبر داد. به گفته سرهنگ جهانبخت، بیشتر تصادفات منجر به فوت موتورسواران در بزرگراه امام علی (ع) تهران رخ می‌دهند.

موضوع تخلفات موتورسیکلت‌سواران و همچنین تصادفات ناگوار آن‌ها، به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا می‌کند. با توجه به افزایش قیمت خودرو در ایران و افزایش تمایل افراد به خرید موتورسیکلت، بی‌توجهی به این موضوع در آینده نزدیک ممکن است آن را به یک بحران برای شهرهای بزرگ تبدیل کند.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 447390
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *