پرداخت وام برای ثبت‌نام خودرو ممنوع شد

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور اعطای تسهیلات برای ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: بانک‌ها اگر منابع دارند وام‌های ضروری را پرداخت کنند.

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، با آغاز طرح ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو برخی بانک‌ها با هدف جذب سپرده به بهانه افتتاح حساب وکالتی پرداخت وام ۸۰ میلیون تومانی تا ۱۳۰ میلیون تومانی را برای خرید خودرو تبلیغ می‌کنند در پی این اتفاق سازمان بازرسی کل کشور به شبکه بانکی هشدار داده که اگر پول و اعتبار دارند بهتر است وام‌های ضروری را پرداخت کنند.

در همین راستا، ستار شیرعالی معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور گفت: بانک‌ها ادعا می‌کنند منابع ندارند اما متاسفانه در طرح وکالتی که تبلیغات گسترده رقابت ناسالم انجام می‌دهند و برخلاف ضوابط و مقررات به مشتریان تسهیلات پرداخت می‌کنند، این خلاف دستورالعمل‌های نظام بانکی است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قانون جوانی جمعیت، ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و ساخت مسکن در اولویت نظم بانکی کشور است و اگر هیات مدیره شبکه بانکی مرتکب تخلفی در این زمینه شده باشد برخلاف ضوابط و مقررات قانونی حتما با آنها برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

منبع: ایلنا

بانک و بیمهخودرو

شناسه : 447546
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *