افزایش قابل توجه هزینه های استخراج بیت کوین

هزینه‌های استخراج هر بیت‌کوین در حال حاضر با افزایش قابل توجهی نسبت به سال 2023 همراه شده است. این افزایش شدید به دلیل رشد هزینه‌های برق و عملیاتی و همچنین کاهش 50 درصدی پاداش بلوک‌ها پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین در آوریل 2024 است.

به گزارش سرویس ارز دیجیتال جهان صنعت نیوز، شرکت استخراج ابری بیت‌فوفو وابسته به بیت‌مِین، گزارش مالی و عملیاتی خود را برای سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ منتشر کرد که نشان‌دهنده افزایش قابل توجه هزینه‌های استخراج بیت‌کوین است.

به نوشته کوین تلگراف، هزینه متوسط استخراج هر بیت‌کوین به ۵۱ هزار و ۸۸۷ دلار افزایش یافته، در حالیکه در مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ این هزینه ۱۹ هزار و ۳۴۴ دلار بود. این افزایش شدید به دلیل رشد هزینه‌های برق و عملیاتی و همچنین کاهش ۵۰ درصدی پاداش بلوک‌ها پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین در آوریل ۲۰۲۴ است که منجر به دشواتر شدن استخراج این ارز دیجیتال شده است.

با وجود افزایش هزینه‌ها، بیت‌فوفو عملیات استخراج خود را به‌طور قابل توجهی گسترش داده است. این شرکت ظرفیت استخراج را بیش از ۶۰ درصد افزایش داده و به ۲۴/۷ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسانده است، در حالیکه در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ این ظرفیت ۱۵/۲ اگزاهش بر ثانیه بود. در کنار این گسترش، این شرکت گزارش داد که درآمد کل خود را تقریبا ۷۰ درصد افزایش داده و آن را از ۷۶/۳ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۲۹/۴ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ رسانده است. این رشد عمدتا به دلیل خدمات استخراج ابری شرکت یادشده بود که در این دوره ۷۷ میلیون دلار درآمد ایجاد کرد.

تحلیل‌گران صنعت کریپتو همچنان نسبت به آینده بیت‌کوین خوش‌بین هستند و اشاره می‌کنند که بازار در حال پیروی از الگوی معمولی پس از هاوینگ است. رئیس تحقیقات دارایی‌های دیجیتال در VanEck، اعلام کرده که فشارهای فروش اجباری کاهش یافته که نشان دهنده تثبیت شدن بازار است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۳۰ مرداد) از ۵۸ هزار و ۶۱۲ دلار تا ۶۱ هزار و ۳۳۱ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۰۶ به وقت ایران، ۵۸ هزار و ۷۹۲ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲۳۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱/۹۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، بیش از ۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۵۵۷ دلار تا ۲ هزار و ۶۹۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۱:۰۷ به وقت ایران، ۲ هزار ۵۷۷ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳/۴۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

اکوایران

ارز دیجیتال

شناسه : 447632
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *