واکسیناسیون آبله میمون در آفریقا آغاز شد

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های قاره آفریقا از آغاز واکسیناسیون در برابر آبله میمون در این قاره طی روز‌های آتی خبر داد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، گسترش بیماری آبله میمون در آفریقای مرکزی باعث ایجاد نگرانی درباره وقوع یک همه گیری دیگر در جهان شده است. با این حال، اکنون مقامات بهداشتی بین المللی در حال استفاده از تمامی ابزار‌های ممکن برای کنترل این بیماری و جلوگیری از تبدیل آن به یک مسئله جهانی هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های قاره آفریقا از آغاز واکسیناسیون در برابر آبله میمون در کشور‌های درگیر این بیماری در قاره سیاه خبر داد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری دموکراتیک کنگو و سایر کشور‌های حوزه آفریقای مرکزی که شاهد گسترش بیماری آبله میمون بوده اند طی روز‌های آینده فرآیند واکسیناسیون در برابر این بیماری را آغاز می‌کنند.

اکنون مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های قاره آفریقا در حال همکاری با کشور‌های درگیر با بیماری آبله میمون و سازمان جهانی بهداشت است. به زودی قرار است واکسن‌ها اهدایی اتحادیه اروپا، آمریکا، و ژاپن در میان کشور‌های آفریقایی توزیع شود.

ژین کاسیا، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های قاره آفریقا در این باره اعلام کرد: ما هنوز فرآیند واکسیناسیون را آغاز نکرده ایم. با این حال، انتظار می‌رود طی چند روز آینده واکسیناسیون در برابر آبله میمون آغاز شود. از انتهای هفته آینده نیز کشور‌هایی همچون کنگو شاهد آغاز واکسیناسیون خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 447646
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *