بمب اجاره خانه در مناطق ۱۹ و ۱۷ ترکید!

بازار اجاره در مناطق 19 و 17 تهران با افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

جهان صنعت نیوز – یک واسطه‌گر ملکی اعلام کرد که بازار اجاره در مناطق ۱۹ و ۱۷ تهران نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. برای مثال، رهن هر مترمربع از یک مسکن نوساز که سال گذشته ۶ میلیون تومان بود، اکنون به ۸.۵ تا ۹ میلیون تومان رسیده است. با وجود این افزایش قیمت‌ها، بسیاری از مستاجران به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها ترجیح به تمدید قرارداد خود دارند، اما کسانی که با افزایش شدید اجاره مواجه می‌شوند، مجبور به جابه‌جایی هستند.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت اجاره در مناطق ۱۹ و ۱۷ تهران

سرویس مسکن : بازار اجاره مسکن در مناطق ۱۹ و ۱۷ تهران نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۴۰ درصد افزایش یافته است. یک واسطه‌گر ملکی در این مناطق توضیح می‌دهد که اگر در سال گذشته برای رهن هر مترمربع از یک مسکن نوساز ۶ میلیون تومان پرداخت می‌شد، اکنون این رقم به ۸.۵ تا ۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

ترجیح به تمدید قرارداد در برابر افزایش قیمت‌ها

با وجود این افزایش چشمگیر، بسیاری از مستاجران به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها تمایل به تمدید قراردادهای قبلی خود دارند. اما این شرایط برای همه مستاجران امکان‌پذیر نیست. به عنوان مثال، اگر مستاجری سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۵ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کرده و اکنون مالک اجاره را به ۱۰ میلیون تومان افزایش داده است، این افزایش قیمت باعث فشار مالی زیادی بر مستاجر می‌شود که ممکن است به جابه‌جایی منجر شود.

نمونه‌هایی از قیمت‌های جدید در مناطق مختلف

به عنوان مثال، در محله شکوفه، برای یک واحد ۱۱۰ متری و ۱۱ سال ساخت، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان اجاره تعیین شده است. همچنین، در محله یافت‌آباد، واحدی ۵۰ متری و ۱۷ سال ساخت با ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ۸ میلیون تومان اجاره ماهانه به بازار عرضه شده است. در محله زمزم، آپارتمانی ۱۲۵ متری و ۴ سال ساخت با ۷۵۰ میلیون تومان رهن و ۳ میلیون تومان اجاره ماهانه و در محله دولتخواه، واحدی ۹۸ متری و ۹ سال ساخت با ۶۵۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

اکو ایران 

مسکن

شناسه : 447708
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *