هشدار بارش های سیل آسا در سه استان جنوبی صادر شد

کارشناس هواشناسی گفت: برای سه استان کشور هشدار سطح قرمز هواشناسی در جهت تشدید بارش های سیل‌آسا صادر شده است.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی‌ بیان کرد: ناپایداری‌های موسمی (بویژه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب) را طی فردا شاهد هستیم. وی گفت: در طی این مدت شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک خواهیم بود.

وی اعلام نمود: استان های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی کرمان در این مدت شاهد تشدید رگبار باران خواهند بود که در این زمینه برای آنها هشدار سطح قرمز صادر شده است. رفیعی گفت: در ۳ استان فارس، کرمان و هرمزگان فوق العاده و سیل آسا خواهد بود. همچنین هوای شمال کشور در این هفته گرم و آرام خواهد اما گرما هوا در شمال غرب کشور برای این موقع از سال غیرعادی است.

او گفت: طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات بارش باران در این مدت است.

وی گفت: پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیلها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر درکنار روخانه‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌رو‌ها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 447786
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *