رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ آغاز می‌شود؟

وزیر ارتباطات از بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ و پیگیری رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ از وزارت صمت خبر داد.

جهان صنعت نیوز – ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که برنامه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌اش با محوریت برنامه هفتم توسعه تنظیم شده است. او همچنین به لزوم بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ اشاره کرد و گفت که استفاده از فیلترشکن‌ها وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به بازطراحی و اجماع‌سازی وجود دارد. در خصوص رجیستری گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ نیز تاکید کرد که این موضوع در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و پیگیری خواهد شد.

برنامه‌های وزارت ارتباطات بر اساس برنامه هفتم توسعه

سرویس فناوری : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از جلسه‌ای با معاونان این وزارتخانه در جمع خبرنگاران به تشریح مهم‌ترین دستور کارهای خود پرداخت. وی اظهار داشت که برنامه‌های پیشنهادی وزارت ارتباطات متناسب با برنامه هفتم توسعه تنظیم شده‌اند. به گفته او، برنامه هفتم توسعه ظرفیت‌های مناسبی را در اختیار این وزارتخانه قرار داده و به همین دلیل، این برنامه‌ها با اولویت‌های آن هماهنگ شده‌اند.

لزوم بازنگری در سیاست‌های فیلترینگ اینترنت

وزیر ارتباطات در خصوص محدودیت‌های اینترنتی موجود در کشور گفت: «این محدودیت‌ها عمدتاً نتیجه سیاست‌گذاری‌هایی است که در وزارت ارتباطات اتفاق نمی‌افتد. ما از نیازهای مردم به خوبی آگاهیم و می‌دانیم که وضعیت فعلی به دلیل استفاده از فیلترشکن‌ها قابل قبول نیست. به همین دلیل، بازنگری و بازطراحی در این روش‌ها ضروری است.» او تاکید کرد که سیاست‌گذاری در این زمینه در وزارت ارتباطات صورت نمی‌گیرد، اما این وزارتخانه خود را مکلف می‌داند که با انجام کار کارشناسی و ایجاد اجماع، راهکارهایی را به لایه‌های سیاست‌گذاری ارائه دهد. به گفته وی، این فرآیند باید بدون هیجانات و با نگاهی اصولی و کارشناسی انجام شود.

پیگیری رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ از وزارت صمت

در پاسخ به سوالی درباره رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اپل، وزیر ارتباطات گفت که تصمیم‌گیری درباره رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی افزود که این موضوع را پیگیری خواهند کرد و منتظر نتایج خواهند بود.

اخبار برگزیدهدانش و فناوری

شناسه : 447981
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *