نزدیک به ۳ هزار تن برنج تولید می شود

بنابر آمار سطح زیرکشت برنج استان ها به ۷۲۰ هزارهکتار رسیده است که برآورد می شود تولید برنج به ۲.۷ هزارتن برسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، مجری طرح برنج گفت. بنابر آمار سطح زیرکشت برنج استان ها به ۷۲۰ هزارهکتار رسیده است. که برآورد می شود تولید برنج به ۲.۷ هزارتن برسد.

سهراب سهرابی گفت: بنابر آمار سطح زیرکشت برنج استان ها ۷۲۰ هزارهکتار است. که تاکنون در سطح ۱۳۰ هزارهکتار برنج برداشت شده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که ۴.۵ میلیون تن شکلتوک از مزارع برداشت شود. که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برنج سفید از این میزان تولید می شود.

سهرابی با بیان اینکه در حوزه زراعت برنج بدنبال افزایش سطح زیرکشت محصول نیستیم. افزود: از طریق بهره وری آب و نهاده های تولید بدنبال افزایش تولید هستیم. که خوشبختانه بدلیل شرایط مساعد اقلیمی بخصوص در گیلان و مازندران عملکرد مزارع رضایت بخش است. و انتظار برآن است که بدلیل افزایش تولید نسبت به سال قبل، تناسبی بین واردات با تولید داخل باشد تا کشاورزان دچار خسارت نشوند.

افزایش تولید در واحد سطح

مجری طرح برنج ادامه داد: در حوزه برنج افزایش تولید در واحد سطح از طریق مدیریت مزرعه دنبال خواهیم کرد و بدلیل محدودیت منابع آبی بدنبال افزایش سطح زیرکشت نیستیم چراکه افزایش سطح بیانگر افزایش آب در این حوزه است.

سهرابی افزود: از طریق اقدامات فنی در مزرعه با اعمال مدیریت، انتقال دانش و رهیافت های تحقیقاتی به مزارع برنج کشور درصدد افزایش تولید از طریق افزایش کشت ارقام پرمحصول تولید در واحد سطح هستیم تا نیازهای کشور را از تولید داخل تامین کنیم.

مجری طرح برنج با بیان اینکه افزایش کشت در حوزه زراعت برنج دنبال نمی شود، گفت: هدف گذاری این است که برنج کشور را از داخل تامین کنیم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 448169
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *