قطعی برق عامل اصلی کاهش تولید محصولات کشاورزی

عضو شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی گفت: قطعی برق چاه‌های کشاورزی علاوه بر ایجاد خسارت به ادوات کشاورزی منجر به کاهش بیش از ۲۵ درصدی تولید شده است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، عطاءاله هاشمی گفت: براساس قانون، وزارت نیرو مکلف است تا برق چاه‌های عمیق کشاورزی را در هر ۲۴ ساعت با ولتاژ مناسب تأمین کند. این در حالی است که طی ۳ تا ۴ سال گذشته وزارتخانه از وظایف خود در اجرای این بند با قطعی ۶ تا ۸ ساعته برق چاه‌ها در طول شبانه‌روز کوتاهی کرده است.

او با بیان اینکه قطعی برق چاه‌های کشاورزی افت میزان تولید محصولات باغی و زراعی را در بردارد. افزود: قطعی برق چاه‌های کشاورزی، زیان ۳۵۰ تا ۴۰۰ همتی کشاورزان را به همراه داشته است.

هاشمی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است. که با قطعی برق چاه‌های کشاورزی تولید محصولات اساسی بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته. و از این حیث خسارت‌هایی هم وارد شده است. براین اساس پیگیر خسارت کشاورزان از وزارت نیرو هستیم. این درحالی است که در سنوات گذشته به دلیل عدم پیگیری از وزارت نیرو، خسارت وارده به کشاورزان وارد نشده است.

عضو شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی گفت: قطعی برق چاه‌های کشاورزی علاوه بر خسارت به تولید، آسیب‌هایی به ادوات و ابزار کشاورزی وارد می‌کند و حتی منجر به سوختن دینام، ترانس و… می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 448178
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *