ماجرای استخدام ۶۰۰ معلم افغان چه بود؟

وزارت آموزش و پرورش خبر استخدام ۶۰۰ معلم از اتباع افغانستانی را تکذیب کرد و تاکید کرد که استخدام معلمان در کشور تنها برای افراد دارای تابعیت ایرانی امکان‌پذیر است.

جهان صنعت نیوز – حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، خبر استخدام ۶۰۰ آموزگار ابتدایی از اتباع افغانستانی را تکذیب کرد و گفت که استخدام معلم برای مدارس کشور تنها شامل افراد دارای تابعیت ایرانی می‌شود. همچنین، خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هماهنگی برای جذب ۶۰۰ پناهنده افغان به‌عنوان معلم، بی‌اساس است. در همین راستا، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به معلمان اطمینان داد که معوقات و پاداش بازنشستگان به میزان مناسبی در نظر گرفته شده است.

تکذیب خبر استخدام ۶۰۰ معلم از اتباع افغانستانی توسط وزارت آموزش و پرورش

سرویس اجتماعی: حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، به صراحت خبر استخدام ۶۰۰ نفر از اتباع افغانستانی به عنوان آموزگار ابتدایی در مدارس کشور را تکذیب کرد. وی تاکید کرد که این ادعا هیچ پایه و اساسی ندارد و استخدام معلمان در ایران طبق قوانین و مقررات خاصی انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها داشتن تابعیت ایرانی است.

طریفی حسینی در ادامه توضیح داد که استخدام معلمان در مدارس کشور همواره تابع قواعد و مقرراتی مشخص بوده و در هیچ‌یک از این مقررات، استخدام اتباع افغانستانی به عنوان معلم مطرح نشده و نخواهد شد. وی همچنین تصریح کرد که خود او نیز در هیچ کجا چنین صحبت‌هایی را مطرح نکرده است.

انتشار خبر جعلی در فضای مجازی

اخیراً خبری در فضای مجازی منتشر شده که ادعا می‌کند در حال هماهنگی با سازمان استخدامی کشور برای صدور مجوز جذب ۶۰۰ پناهنده افغان به عنوان معلم ابتدایی هستند و برنامه‌هایی نیز برای استخدام برخی از پناهندگان افغان به عنوان سرایدار یا نیروی خدماتی در دست بررسی است. این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و باعث نگرانی‌هایی در میان مردم و جامعه آموزشی شد.

واکنش وزارت آموزش و پرورش به انتشار اخبار جعلی

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تکذیب این خبر جعلی، اعلام کرد که چنین ادعاهایی بی‌اساس بوده و هیچ برنامه‌ای برای استخدام اتباع افغانستانی به عنوان معلم وجود ندارد. او افزود که همه مراحل استخدام معلمان، مطابق با مقررات جاری کشور و با اولویت اتباع ایرانی انجام می‌شود.

اطمینان به معلمان و بازنشستگان درباره معوقات و پاداش‌ها

در همین راستا، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره نگرانی‌های معلمان از کاهش ارزش معوقات، تاکید کرد که مبلغ پاداش بازنشستگان سال ۱۴۰۲ مبلغ قابل توجهی است و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده است. وی اطمینان داد که وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد تا معوقات و پاداش‌ها به موقع و به طور کامل پرداخت شود تا از نگرانی‌های معلمان کاسته شود.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 448304
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *