این شهرها منتظر بارش باران باشند

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: نواحی شرقی کشور تا ۵ روز آینده بارانی و همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه تا اواسط هفته شاهد بارش پراکنده باران در برخی از نقاط از جمله نقاط غربی کشور خواهیم بود گفت: طی ۵ روز آینده در مناطقی از استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و شمال شرق خوزستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار و رعدوبرق رخ می‌دهد که همراه با وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک در برخی نقاط خواهد بود.

وی ادامه داد: طی همین مدت برای ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به اینکه در ۵ روز آینده در برخی از نقاط شمال شرق و شرق کشور شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود، گفت: در نواحی شمال غرب و غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

صدور هشدار سطح نارنجی در پی تشدید ناپایداری‌های فصلی

وی همچنین از صدور هشدار سطح نارنجی در پی تشدید ناپایداری‌های فصلی در برخی مناطق غربی کشور خبر داد. گفت: بر اساس این هشدار مخاطراتی نظیر رگبار و رعدوبرق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید یکشنبه «جنوب و شرق لرستان، شمال غرب کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال بختیاری و شمال شرق خوزستان» را فرا می گیرد.

وی ادامه داد: این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون «طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» را در پی دارد.

ضیائیان توضیح داد: توصیه می شود برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به « پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه ها و مسیلها، پرهیز از اسکان و برپایی چادر در کنار روخانه ها و مسیلها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی اقدام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی

شناسه : 448384
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *