دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار جلوگیری از فلج اطفال در غزه شد

تدروس آدهانوم خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از گسترش ابتلا به فلج اطفال در غزه شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، پس از تایید گزارش مربوط به ابتلای یک نوزاد ۱۰ ماهه در غزه به فلج اطفال، «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت که این سازمان و شرکای آن به سرعت برای جمع‌آوری نمونه از نوزاد و ارسال آن به آزمایشگاه‌های معتبر در منطقه اقدام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، توالی ژنتیکی این نوزاد تایید کرد که بیماری او با نوع ۲ ویروس فلج اطفال که در نمونه‌های فاضلاب غزه در ماه ژوئن پیدا شده، مرتبط است.

آدهانوم توضیح داد که متاسفانه این کودک در قسمت پایین پای چپ خود دچار فلج شده است و تاکید کرد که هر چه سریع‌تر باید اقداماتی در غزه اتخاذ شود تا جلوی شیوع گسترده‌تر آن را بگیرند.

بیش از ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در غزه واکسینه می شوند

روز گذشته، «فیلیپ لازارینی» مدیر کل آنروا از مشاهده فلج نسبی در این کودک خبر داده و اعلام کرد که این اولین مورد ابتلا به فلج اطفال در غزه در بیش از ۲۵ سال گذشته است. وی اشاره کرد که به تعویق انداختن آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه، خطر شیوع این بیماری را در میان کودکان افزایش می‌دهد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی در این خصوص گفت: «درست زمانی که به نظر می‌رسد وضعیت نمی‌تواند برای فلسطینیان در غزه بدتر از این شود، رنج بیشتر می‌شود و جهان فقط نظاره‌گر آن است».

جاناتان کریککس، سخنگوی یونیسف در منطقه می‌گوید قرار است بیش از ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در غزه واکسینه شوند. دور اول فرآیند واکسیناسیون قرار است در ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) و دور دوم در پایان سپتامبر یا اوایل اکتبر تزریق خواهد شد. هرچند با ادامه حملات شدید نظامیان صهیونیست در سراسر نوار غزه، نحوه انجام واکسیناسیون گسترده زیر سوال است.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 448389
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *