یارانه ۳۵۰ هزار تومانی مادران+ جزئیات

طرح حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر دو سال توسط کمیته امداد و بنیاد علوی پس از وقفه‌ای چندماهه مجدداً اجرا می‌شود.

جهان صنعت نیوز – مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد از آغاز مجدد طرح حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر دو سال در دهک‌های یک تا پنج درآمدی خبر داد. این طرح که با وقفه‌ای چندماهه مواجه شده بود، با تأمین اعتبار از سوی بنیاد علوی مجدداً شروع به کار کرده است و سهمیه‌های ماه‌های فروردین و اردیبهشت به حساب مادران واریز شده و سهمیه خردادماه نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

آغاز مجدد طرح حمایت از مادران باردار

سرویس اقتصاد کلان: مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، از سرگیری طرح “حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر ۲ سال” را پس از وقفه‌ای چندماهه اعلام کرد. این طرح که برای حمایت از مادران در دهک‌های درآمدی یک تا پنج طراحی شده، با همکاری بنیاد علوی مجدداً اجرا می‌شود.

تامین اعتبار و اجرای طرح

مجتبی احمدلو با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه پنج‌ساله میان بنیاد مستضعفان و کمیته امداد که از سال ۱۳۹۹ اجرایی شده، توضیح داد که تامین اعتبار این طرح توسط بنیاد علوی و اجرای آن با همکاری کمیته امداد انجام می‌گیرد. به گفته وی، در این طرح مادران باردار و شیرده توسط مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شده و پس از بررسی، به صندوق امداد ولایت معرفی می‌شوند تا بن کارت غیرنقدی دریافت کنند.

جزئیات حمایت‌های تغذیه‌ای

این طرح برای حداکثر ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در دهک‌های درآمدی یک تا پنج به مدت ۱۲ ماه حمایت تغذیه‌ای فراهم می‌کند. بن کارت‌های غیرنقدی با سرانه ماهانه ۳۵۰ هزار تومان به مادران اهدا می‌شود که می‌توانند از نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها اقلام غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

رفع وقفه در اجرای طرح

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد به وقفه ایجاد شده در اجرای طرح اشاره کرد و بیان داشت که به دلیل عدم تامین اعتبار از فروردین‌ماه کارت‌ها شارژ نشده بود. اکنون با تامین اعتبار، سهمیه‌های فروردین و اردیبهشت به حساب مادران واریز شده و سهمیه خردادماه نیز به زودی شارژ می‌شود. همچنین معوقات ماه‌های تیر و مرداد پس از آماده شدن لیست و تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

اثربخشی و نحوه استفاده از بن‌کارت‌ها

احمدلو با تاکید بر تاثیر مثبت این طرح در کاهش سوءتغذیه مادران، گفت: “بررسی‌ها نشان داده که بن کارت‌های غیرنقدی کمیته امداد در کاهش سوءتغذیه بسیار موثر بوده‌اند.” وی همچنین توضیح داد که بن کارت‌ها فقط برای خرید کالاهای غذایی قابل استفاده هستند و مادران می‌توانند از هر فروشگاهی که نزدیک به محل سکونت‌شان است، خرید کنند.

اقتصاد کلان

شناسه : 448606
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *