ایران خودرو، قیمت طلا و سکه را صعود کرد!

افزایش قیمت طلا و ارز در پی ریسک‌های سیاسی و آزادسازی پول‌های بلوکه شده؛ سکه به کانال 44 میلیون تومان رسید.

جهان صنعت نیوز – به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه در روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش تنش‌های سیاسی منطقه و آزادسازی پول‌های بلوکه شده در ثبت نام ایران خودرو، نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرده است. قیمت سکه و طلا در معاملات بازار به دلیل این عوامل صعودی بوده و با افزایش فشار بر نقدینگی بازار، پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

سیگنال صعودی بازار ارز

سرویس طلا و ارز : بازار طلا و سکه با شروع معاملات روز دوشنبه، به دنبال نوسانات قابل توجه قیمت‌ها در روز یکشنبه وارد فاز جدیدی شده است. در روز یکشنبه، قیمت‌ها در معاملات پشت خطی به دلیل ریسک‌های سیاسی منطقه‌ای به سمت صعود گراییدند و توانستند از مرز مقاومتی که هفته گذشته مانع عبور بازار شده بود، عبور کنند.

قیمت دلار هرات که هفته گذشته نتوانسته بود وارد کانال ۵۹ هزار تومان شود، در روز یکشنبه با افزایش قابل توجهی در این کانال بازگشایی شد و تا میانه ۵۹ هزار تومان بالا رفت. همین اتفاق برای تتر نیز رخ داد که از ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کرد و با رشد بیش از هزار تومانی به کانال نزدیک ۶۰ هزار تومان رسید، هر چند که نتوانست از این مرز مهم عبور کند.

از منظر معامله‌گران، تنها ریسک‌های سیاسی منطقه‌ای نبود که باعث رشد بازار شد؛ بلکه شایعاتی مثل آزادسازی پول‌های بلوکه شده در طرح فروش خودرو و پایان پیاده‌روی اربعین نیز از دیگر دلایل این رشد بودند.

افزایش قیمت طلا و سکه

بازار طلا و سکه نیز مسیری مشابه بازار ارز را طی کرد. قیمت سکه حواله در معاملات پشت خط وارد کانال ۴۴ میلیون تومان شد و قیمت طلای آبشده از مرز مقاومت ۱۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عبور کرد و به پله هفتم کانال ۱۵ میلیون رسید. قیمت طلای آبشده از ۱۵ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان در روز شنبه به ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در روز یکشنبه افزایش یافت و در نهایت به ۱۵ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان رسید. قیمت اونس طلا که در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برد، در ۲۵۱۳ دلار معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از سه میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان در روز شنبه به سه میلیون و ۶۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان در روز یکشنبه رسید.

تغییرات قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی نیز که در روز شنبه با قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شد، در روز یکشنبه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

تأثیر آزادسازی پول‌های بلوکه شده

یکی از وقایع مهم در بازار در دو روز گذشته، آزادسازی پول‌های بلوکه شده در طرح فروش ایران خودرو بود. برخی از معامله‌گران معتقدند دلالان با بهره‌برداری از جو سیاسی موجود، دارایی‌های خود را در قیمت‌های بالا فروختند و با ایجاد شایعاتی در خصوص توافقات و آزادسازی پول‌ها، مجدداً در قیمت‌های پایین خرید کردند. به نظر این گروه، همین طلا و دلار که با قیمت پایین خریداری شد، این هفته با قیمت‌های بیشتر به بازار بازخواهد گشت.

تأثیر تنش‌های منطقه‌ای

تنش‌های سیاسی منطقه‌ای باعث شده است بازار به شدت به اخبار واکنش نشان دهد. افزایش نقدینگی در بازار و همین‌طور تمایل به خرید دارایی‌های امن مانند طلا و دلار از عوامل دیگر رشد قیمت‌ها هستند.

نتیجه‌گیری و پیش‌بینی بازار

با توجه به شرایط موجود، معامله‌گران انتظار دارند نوسانات قیمت‌ها ادامه یابد و خریداران بیشتری وارد بازار شوند. این وضعیت می‌تواند به کاهش فشار بر نقدینگی و افزایش تقاضا منجر شود. برخی از تحلیل‌گران فنی معتقدند که مرز ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای سکه یک مرز حمایتی مهم است که باید دید آیا در معاملات روز دوشنبه شکسته می‌شود یا خیر.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 448631
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *